Project hatchery posters 2022

Projektipajamme tehtävänä on järjestääviidesluokkalaisillerakentamiseen liittyvä tutustumispäivä. Tavoitteena on antaa mieleenpainuva kokemus ja positiivinen mielikuva Turun ammattikorkeakoulussa opiskelusta.Päivän aikana lapset pääsevät toiminnallisesti oppimaan uutta kiertämälläerilaisia tehtävärasteja.Halusimme, että posterissamme tulee jollain tavallaesille järjestämämmerastitehtävät. Tämän vuoksi posterimme antaakinhieman osviittaa jokaisen rastin sisällöstä.

Meidän projektimme tarkoituksena on järjestää viidesluokkalaisille kiva ja opettavainen päivä Turun Ammattikorkeakoululla. Viidesluokkalaiset pääsevät oppimaan rakentamisen saloja hauskojen pelien ja tehtävien kautta. Pajapäivässämme suunnitteilla on neljä eri rastia, joiden aiheet ovat Pakohuone, hyönteishotelli, sillan rakennus ja mäkiautorata. Toteutuksesta vastaavat eri rastien omat ryhmät ja yleisessä vastuussa toteutuksesta on projektivastaava.

Aiheenamme on pitää 5-luokkalaisille tekniikkaan liittyvä päivä. Järjestämme 3 rastia, joissa lapset pääsevät kokeilemaan VR laseja, 3d tulostinta, lämpökameraa sekä mittaamaan etäisyyksiä laseretäisyysmittaimella. Käymme pienellä kierroksella kampuksella rastien välissä, niin lapset näkevät vähän millaiselta Turun ammattikorkeakoulu näyttää sisäpuolelta. Päivän aikana pidämme myös lapsille lyhyen esityksen, sekä järjestämme pientä purtavaa.

Projektipajamme tehtävänä on tuottaa viidesluokkalaisille hauska ja viihdyttävä tutustumispäivä Turun AMK-opiskeluun. Tutustumispäivänä vierailemme laboratoriotiloissa, joissa lapset pääsevät tekemään tekniikkaan liittyviä askareita.

Toimeksiantomme oli järjestää energia-aiheinen workshop yo-kylässä.toimeksiantomme on osa RESPONSE-hankketta, jossa rakennetaan suunnitelmaa kohti ilmastoystävällistä ja kestävää kaupunkia kehittämällä älykkäitä ja hiilineutraaleja energiantuotannon, talotekniikan ja liikkumisen ratkaisuja.Response tulee sanoista: Integrated Solutions for Positive Energy Resilient Cities. Mutta mitä tämä tarkoittaa? -Pähkinänkuoressa energiapositiivisella asuinalueella tarkoitetaan aluetta, joka tuottaa vuositasolla enemmän energiaa kuin se kuluttaa.Suomessa pilotti alueena toimiiTurun Yo-kyläWorkshoppimmeon asukaskeskeinen, tavoite on lisätä heidän osallisuuttaja tietoisuuttakohti energiapositiivistä tulevaisuutta!

Kesällä voitehdä kaikenlaista ulkona... Uida, käydä piknikillä, juosta portaitaja pyöräillä. Mutta entä talvella? Tuleeko sinunkin vain löhöiltyä kotona, kun ulkona on pimeää ja kylmää?Ei hätää, meillä on sinulle ideoita, mitä voisit tehdä!Toimeksiantajana meillä on Scale-Up hanke, jonka yhtenä kehityskohteena on talvi liikkumisvuodenaikana. Projektipaja 6:ntehtävänä olikeksiäideoitaja tapahtumiajoillaTurkulaiset saadaan liikkumaan enemmän talvella.

Olemme projektipaja 7 ja saimme tehtäväksi toteuttaa viestintäkeinon Turun ylioppilaskylässä asuvien opiskelijoiden tavoittamiseksi osana Response- hanketta. Posteristamme kiinnostunut voi nopeasti hakea lisätietoa Responsesta skannaamalla QR-koodin. Osana tehtävänantoamme toteutamme myös ympäristöasia-aiheisen kyselyn, johon toivomme mahdollisimman monen yo-kyläläisen osallistuvan.

Projektipajamme sai toimeksiannon Turun kaupungilta Scale-up hankkeeseen. Ideana oli kehittää kestävää liikkumista tukevia tuuppauksia. Tuuppauksilla koitamme saada turkulaisia liikkumaan julkisilla, pyörällä ja jalan ilman, että heitä käsketään.

Projektipaja 9 toimeksiantona on esitellä Business Negotiation Compentencies in Online World - BNCOW hanke ja sen ydinhenkilöt. Tuotamme hankkeesta esittelyvideon sekä PowerPoint esityksen. Tavoitteena olla hyödyksi osana hankkeen esittelyprosessia.

Olemme projektipaja 10 ja teemme kyselyä ammattikorkeakoulu opiskelijoiden kiinnostuksesta second hand liikkeistä ja vaatelainaamoista. Aiheena on second hand liikkeet ja posterin teossa mietimme, mikä toisi aiheen parhaiten esille. Posterissa olevat nuolet ovat kietoutuneet henkarin ympärille ja muodostavat sydämen. Nuolista tulee katsojalle mieleen tunnettu kierrätysmerkki, joka symboloi vaatteiden kierrätystä ja uusiokäyttöä. Nuolien vihreä väri ilmaisee kestävää kehitystä. Värikäs ja visuaalisesti mielenkiintoinen kuva herättää mielenkiintoa ja kertoo sanoman. Tokan käden tamineet, kertoo leikkisästi vaatteiden kierrosta muiden käyttöön. Tekstin tyyli herättää huomiota.

Miten mainokset vaikuttavat sinuun? Mainontaan liittyy monenlaisia tehokeinoja, joiden avulla katsojan huomio pyritään kiinnittämään mainokseen ja mainostettavaan asiaan. Toimeksiantomme oli tutkia ihmishahmon käyttöä mainonnan tehokeinona. Teimme yhteistyötä myynti- ja markkinointilaboratorio SalesLabin kanssa, missä näytimme koehenkilöille tehokeinoa onnistuneesti käyttäviä mainoksia. Tutkimme valitsemiemme mainosten vaikuttavuutta muun muassa silmänliikkeitä ja kasvojen ilmeitä mittaamalla ja analysoimalla, sekä kyselylomakkeilla saatujen vastausten perusteella. Tuloksista koostamme videoraportin.

Kokemusten talo-hankkeessa selvitetään mahdollisuuksia esittävien taiteiden verkkovälitteisiin esityksiin perustuvalle liiketoiminnalle. Korona-pandemian aikana havaittiin, että samasta esityksestä tehdyistä versioista oli eroja katselijoiden kiinnostuksessa. Projektipaja 12 toimeksiantona on verrata erilaisia toteutuksia ja niiden toimivuutta.

Aloitimme projektipajan 31.08.2022 VSLJ Ry:n ja Timo Linnosuon toimeksiannolla. Tarkoitus on tuottaa nuorille palvelu, johon ne voivat kirjoittaa tarinoita. Tarinoista voidaan tulkita nuorten hyvinvoinnin tilannetta. Tavoitteena on saada paljon vastauksia nuorilta ja sitä kautta päästä auttamaan heitä omissa ongelmissaan. Kohde ryhmänä on NEET nuoret 15–29 –vuotiaat ilman työpaikkaa ja ilman tutkintoa johtavaa opiskelupaikkaa, joilla on suurempi riski ajautua harhateille. Meidän projektiin kuuluu nettisivujen suunnitteleminen, aiheeseen liittyvää posteri ja kestävän kehityksen huomioon ottaminen. Kestävästä kehityksestä on agenttimme pitänyt kattavan esityksen, miten se kuuluu ottaa huomioon ja miten se tulee näkymään meidän projektissamme. Projektissa yritämme myös seurata yhdistyneiden kansakuntien agenda 2030 tavoitteita. Työ suoritetaan pääosaksi kokoontumalla keskiviikkoisin neljäksi työtunniksi. Yhteisenä työtilana toimii Microsoft Teams, jonka kautta jaamme tietoa sekä tiedostoja keskenämme. Tietoa projektista sekä erilaisia tehtäviä saamme myös Itslearningin kautta. Työt on jaettu eriin osa alueisiin ja jokaiselle on saatu tekemistä. Projektiorganisaatioon kuuluu ohjausryhmän vetäjät Timo Linnosuo ja Kalle Knuutila, Projektipäällikkö Lassi Korhonen, kestävän kehityksen agentti Selim Laine ja projekti tiimiin kuuluu 14 muuta jäsentä. Projektin päättymispäivä on 14.12.2022. Hyväksymiskriteereitä ei ole määritelty, joten meillä on vapaat kädet suunnitteluun. Olemme rajanneet projektimme ulkopuolelle kyselyiden järjestäminen sekä kyselyiden toteuttaminen. Sovelluksien tekeminen sekä kehittäminen ei kuulu meidän projektiimme. Pääsimme kuitenkin testaamaan keskeneräisen nettisivun, kokeiltiin sen toimivuutta ja pohdittiin millaisia muutoksia siihen voisi tehdä. Instagram on meidän esisijaisemme mainonta alusta(@prjoktepaja13). Mainonnasta olemme rajanneet tv- ja radiopalvelut sekä lehdet.

Olemme projektipaja 14 ja saimme tehtäväksemme kerätä nuorilta erilaisia tarinoita, jotka ovat vaikuttaneet heidän elämäänsä merkittävällä tavalla. Järjestämme nuorille tapahtuman eri kouluissa, jossa he voivat osallistua kyselyymme. Kyselyn on tehnyt yritys nimeltä Sensemaker ja tarinoiden keruu on tehty yhteistyössä Varsinais-Suomen lastensuojelujärjestöjen kanssa. Tavoitteenamme on kerätä tarinoiden avulla nuorilta tietoa heidän hyvinvoinnistaan ja hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä. Tietojen avulla saadaan kartoitettua yksityiskohtaisemmin syitä nuorten ongelmille, jolla mahdollistetaan parempi avun ja tuen tarjonta nuorille.

Projektinamme on selvittää, miten nuoret voivat. Tähän käytämme täysin uudenlaista kyselyä, jossa kerätään informaatiota tarinoiden avulla. Kyselyiden tulokset käydään läpi yhdessä järjestettävässä tapahtumassa. Nuoret saavat myös käydä itse katselemassa kyselyiden tuloksia ja tutustua kyselyyn.

Autamme etsimään syrjäytyneille nuorille yksilöllisiä hoitokeinoja "Sensemaker" online työkalun avulla. Projektin aikana järjestämme mm. tapahtumia kouluilla, joissa opastamme nuoria työkalun käytössä ja myös esittelemme saatuja tuloksia.

Projektin tarkoituksena on haastatella opinto-ohjaajia toiselta asteelta kolmannelle asteelle siirtymisestä, sekä sen sisältämistä haasteista opintoohjaajia ja opiskelijoita kohtaan. Tavoitteena on tuoda esille haastattelujen tulokset ja analysoinnin koosteet. Mahdolliset esille nousseet ongelmat ja kehitysmahdollisuudet punnitaan, jotta ongelmille löydetään ratkaisuja. Tämän kautta luomme oppilaille turvallisuuden tunteen ja korkeakoulun siirtymisen sujuvammaksi.

Älykäs ennakointi – kestävä kasvu -hankkeessa tarkastellaan tulevaisuudennäkymiä varsinaissuomalaisten meri- ja valmistavan teknologiateollisuuden yritysten näkökulmasta. Ennakoinnissa mietitään erilaisia mahdollisia skenaarioita mitä tulevaisuudessa voi tapahtua näillä aloilla. Projektipaja-ryhmän kanssa järjestämme tiedottavan tapahtumapäivän teemaan liittyen EduCityssä 16.11 ja tapahtumapäivälle on lisäksi suunniteltu myös aarrejahtia, jossa voi voittaa erilaisia palkintoja.

Terve! Onko meillä joukossa uusia insinööri opiskelijoita? Onko teillä jo tiedossa tulevien vuosien kesätyöpaikkoja tai työpaikkaa koulun jälkeen? Jos ei, niin kannattaa ottaa tästä seuraavaksi koppia. Meidän projekti on suunnitella Älykäs Ennakointi -hankkeelle yritysyhteistyöpäivä varsinaissuomen meri-, ja valmistavan teknologiateollisuuden yritysten kanssa. Paikalla tulee olemaan niin isoja kuin pieniäkin yrityksiä. Esimerkiksi viimevuonna mukana oli Valmet automotive Oy, Meyer Turku Oy ja Turun Satama Oy. Tapahtuma tulee sijoittumaan 8 helmikuuta 2023 ja se tullaan järjestämään Edu-cityn 1 ja 2 kerroksissa. 9 ja 13 välillä voit vapaasti tulla kiertämään yritysten ständejä, kysymään kysymyksiä ja keskustelemaan työmahdollisuuksista. Jos tämä herätti minkäänlaista mielenkiintoa kannattaa laittaa 8 päivä helmikuuta korvan taakse muistiin. Kiitos.

Projektipaja 20:n toimeksiantona on järjestää ammattikoulun teknisen puolen opettajille tutustumiskierros AMK:hon teknologiateollisuuden yritysten esittäytymis- ja rekrytointipäivän yhteydessä. Opettajat tutustuvat AMK:n toimintatapoihin, työskentelytiloihin ja laboratorioihin sekä pääsevät verkostoitumaan paikallisten T&T-yritysten edustajiston kanssa. Tapahtuma sijoittuu 2023 helmikuun 8. päivään, jolloin opettajat saapuvat esittäytymiskierrosta varten kampukselle. Projekti on osana isompaa Älykäs Ennakointi -hanketta.

Halusimme tehdä vierasvenesatamien käytöstä helppoa. Loimme yksinkertaisen sovelluksen, josta pystyy tarkistamaan venepaikkojen määrän, hoitamaan varauksen ja maksamaan paikan. Teemme samalla veneilystä mutkattomampaa sovellukseen kuuluvan säätiedotteen ja kartan avulla.

Meidän ryhmämme toimeksianto oli suunnitella älyväliseinä opetus ja yritys käyttöön. Tarkoituksenamme oli siis ideoida, kuinka akustiseen tilanjakajaan saisi integroitua näyttöjä, jolloin se toimisi informaation lähteenä osana opetusta tai kokousta, pelkän tilanjakamisen sijaan. Älyväliseinän tavoitteena on luoda perinteisestä tilanjakajasta monitoimityökalu, jota olisi mahdollista hyödyntää oppilaitoksissa, yrityksissä ja julkisissa tiloissa.

Meidän projektipajamme 23, sai työkseen Turun Ammattikorkeakoulun moottori- ja voimalinjalabran esittelyn. Turun AMK:n moottori- ja voimalinjalaboratorio tarjoaa yrityksille ja yksityishenkilöille ajoneuvojen, työkoneiden, moottoreiden, sähköisten voimalinjojen suorituskyvyn ja energiatehokuuden tutkimukseen ja mittaamiseen liittyviä palveluja. Jos palvelujen osto kiinnostaa, niin ole yhteydessä ja pyydä tarjousta.

Projektipajamme tarkoituksena oli suunnitella palvelu, jossa mittaamme asiakkaidemme kappaleita ja tarjoamme heille mittaustulokset. Palvelumme on ensisijaisesti pajoille, joilla ei ole omia laitteitaan ja jotka tarvitsevat tarkkoja mittaustuloksia nopeasti. Mittauksessa käytämme laadukkaita 3D mittauslaitteita, joilla näät kappaleesi pienemmätkin yksityiskohdat täsmällisesti.

Pajamme toimeksiantonaon Turun koneteknologiakeskuksen ja sen yhteistyökumppaneiden esittely.Koneteknologiakeskuksen esittely on pääosassa ja yhteistyökumppaneista enemmänkin vain mainitaan diaesityksessä.Teemme yhden laajemmandiaesityksenja yhden pienemmän.Pienemmän diaesityksen tarkoitus on olla kiinnostusta herättävä, jotta saataisiin ihmiset lukemaan ja kysymään keskuksesta enemmän. Sen on tarkoitus myös pyöriä, jollain ruudulla esim. messuilla.Pyrimme tekemään posterimme myössellaiseksi, että keskus sitä haluaisi käyttää pienemmän diaesityksenmukana messuillavapaasti jaettavana. Isompidiaesityson sisällöltäänlaajempi jatekstiltään informatiivisempi niin, ettäsitäesitellään esim.mahdollisille asiakkaille.Posterimme värit tulevat koneteknologiakeskuksen logosta, jossa kaikki värit kuvaavat keskuksen kolmeapääperiaatetta.

Meidän projektin aiheena Suomen ensimmäinen kirjastoauto. Auto otettiin käyttöön Turussa vuonna 1961 ja toimi vuoteen 1975. Auto seisoi monta vuotta Karstulassa, josta se pelastettiin vuonna 2000 Turkuun takaisin. Nykyään auto seisoo Amiraalistonkadulla, missä nykyisiäkin kirjastoautoja säilytetään. Projektimme tarkoitus on ottaa autosta tarkkoja mittoja. Mittausten perusteella autosta tehdään tarkka 3D- mallinnus. Mallinnuksen avulla Suomen kirjastoseura RY pyrkii saamaan tukea auton entisöintiin museoautoksi.

Me ollaan kehitetty koneteknologiakeskuksen paikallista markkinointia. Tiimimme on suunnitellut ja tuottanut uudet mainosjulisteet Koneteknologiakeskukselle. Mainosjulisteiden avulla ollaan tuotu mittaus -ja kalibrointipalvelut suuremman yleisön tietoisuuteen. Tavoitteenamme on ollut tuoda projektipajamme yhteistyöhenkinen, raikas ja intensiivinen ilmapiiri myös lopulliseen tuotteeseen. Sitä saat mitä mittaat !

Posterissamme näkyy koneteknologiakeskuksen varasto, joka vaatii inventointia ja järjestelyä. Posterissa tuomme esille projektipajamme tehtävänannon humoristisella tavalla. Kuvassa Puuha-Petro vakuuttaa katsojalle, että kaikki hoituu vallan mainiosti pienistä takaiskuista huolimatta. Tämä kuvastaa ryhmämme asennetta projektipajatyöskentelyssä.

Projektipaja 29 esittää, kiertotalous! Tuomme esille Junior-AMK:lle kiertotalouteen liittyviä toimintatapoja. Lapset oppivat kiertotaloutta jokapäiväisessä elämässä, muun muassa tavaroiden uudelleenkäyttö, uusiutuva energia, pitkäkestoiset tuotteet ja niiden kehitys Turun AMK:ssa.

Turku Amk järjestää Steam Turku yhteistyöhankkeeseen liittyen Junior Amk päivän. Me, paja 30 järjestää kahdelle Turun 5. luokalle tapahtumapäivän Turun Kupittaan kampuksella. Aiheena meillä on kiertotalous. Samalla mainostamme kouluamme tulevaisuuden tekijöille.

Ramppikuume? Jäätymiset työhaastattelussa? Neuvottelujen ja väittelyjen häviämiset? Kiusalliset hiljaisuudet ystävien tai tuntemattoman kanssa? Jos tunnistat itsesi joistain näistä, on Vuorovaikutusten salat -kurssi tehty juuri sinua varten. Vuorovaikutusten salat -kurssi on Turun ammattikorkeakoulun opiskelijoiden suunnittelema kahden opintopisteen kurssi, jonka päätavoitteena on tehdä sinusta kanssakäymisten mestarin ja kasvattaa itsevarmuuttasi erilaisiin keskustelu- tai esiintymistilanteisiin. Kurssi on tulossa vapaavalintaisena sekä amk, että yamk tasolle.

Meidän projektipajamme 32 toimeksiantoon kuuluu tutustua kehitysvaiheessa olevaan Circwasten- Kielo-sovellukseen. Kielon tarkoitus on olla matalan kynnyksen sovellus, jolla saadaan ihmiset kierrättämään enemmän ja oikeaoppisesti. Lisäksi tarkoitus on saada ihmisille tietoa siitä, mistä hyötyjätteen kierrätyspisteitä löytyy ja mitä niissä voi kierrättää. Sovellus on tarkoitus olla ilmainen kaikille käyttäjille.

Olen Projektipajaryhmän 33 posterivastaava ”oma nimi” ja tässä on meidän posterimme. Toimeksiantajana meillä toimii Bayer. Meidän toimeksiantomme on tehdä Bayerille selvitys liittyen työmatkapyöräilyyn. Haastattelemme Bayerin työntekijöitä ja selvitämme, mikä on työntekijöiden kanta pyöräilyyn, kiinnostaako heitä työsuhdepyöräetu ja millaista tukea työntekijät kaipaisivat pyöräilyn aloittamiseen. Lisäksi otamme selvitykseen mukaan Turun kaupungin näkökulman siitä, mitä Turun kaupunki on valmis tekemään työmatkapyöräilyn eteen kaupungintaholla. Esimerkiksi: onko kaupungilla suunnitteilla pyöräreittien parantamista ja miten pyöräreittejä voitaisiin ylläpitää talvella.

Tiedon välittyminen mahdollistaa uudet innovaatiot ja parantaa organisaatioiden toimintaa. Etäkokousten ja työn lisääntyessä on normaali ns. kahvipöytäkontakti, jossa tiedot ja taidot huomaamattomasti välittyvät jääneet vähemmälle. Olemmekin tästä syystä luoneet konseptin, jolla tiedonkulkeutumista ja siirtymistä saadaan tehostettua; konsepti idea on luoda enemmän kontaktipintaa ihmisten välillä, jolloin tiedon jakaminen tuntuisi luontevammalta ja toimisi matalammalla kynnyksellä.

Meidän toimeksiantona oli järjestää tapahtuma joka on suurempaa Erasmusdays kokonaisuutta. Erasmus on Euroopan unionin rahoittama vaihto- opiskelija ohjelma. Ohjelmaan voi osallistua myös EU:n ulkopuoliset maat. Yksi hankkeista Green Erasmus joka pyrkii edistämään kestävää kehitystä tukemalla vähäpäästöistä matkustamista. Voit saada ylimääräistä matkarahaa vaihtojaksolle valitsemalla ympäristöystävällisen matkustustavan. Erasmusday järjestettiin 13-15.10.2022. Sen aikana eri maissa levitettiin tietoa erasmus-ohjelmasta erilaisten tapahtumien ja hankkeiden avulla. Erasmusday järjestetään joka vuosi. Jokainen organisaatio ja henkilö joka on ollut mukana hankkeissa tai vaihto-ohjelmassa voi järjestää oman tapahtuman ja rekisteröidä sen osaksi Erasmusday- päiviä. Meidän projektiryhmä järjesti Educityssä tapahtuman 13.10.2022. Tapahtuma oli infotori-tyyppinen tapahtuma, jossa oli eri maiden videotervehdyksiä sekä meidän koulun rehtorin tervehdys, kv koordinaattori kertomassa erasmuksesta, edustajat hankkeista, ja arvonta jonka palkinnot sponsoroi TUO. X-Copy Oy sponsoroi julisteet tapahtumaan, posterista tehdyn materiaalin pohjalta. Ilmoitimme tapahtumasta Turun ammattikorkeakoulun messissä, tuudossa, julisteina eripuolilla Turun- ja Salon kampusten ilmoitustauluilla ja Erasmuksen instagramissa.

Projektipajan toimeksianto on OHJUS-hanke. Päätoteuttajana tässä hankkeessa on TAMK ja mukana on myös Tampereen yliopisto, Tredu ja Turun amk. Hankkeen tarkoitus on rohkaista toisen asteen tutkinnon suorittaneita, joilla ei ole suunnitelmissa hakea kolmannen asteen tutkintoon. OHJUS on verkkosivu, jossa on tietoa korkeakouluista, ohjeistusta miten haetaan kouluun ja mitä eri polku vaihtoehtoja löytyy. OHJUS-hankkeessa tullaan ottamaan käyttöön digitaalinen yksinkertaistettu alkuohjaus alusta, joka tukee itseohjautuvuutta ja rohkaisee uusiin uravalintoihin. Ohjausalustan toteutuksessa huomioidaan käyttäjälähtöisyys, käytännönläheisyys ja saavutettavuus nimenomaan toisen asteen opiskelijan näkökulmasta. Projektipajan (37) tehtävänä on ollut testailla ja kehittää tätä verkkosivua. Ja ryhmäläiset menevät myös esittelemään tätä hanketta toisen asteen koulutuksen viimeisen vuoden opiskelijoille eri kouluihin. Ja tämän esityksen jälkeen oppilaat pääsee itse testaamaan verkkosivua, josta he pääsevät antamaan palautetta miten tämä ohjus hanke toimiii heidän näkökulmasta. Posteri tiimi on suunnitellut posterin hankkeen nettisivujen inspiroimana. Posteri haluttiin pitää mahdollisimman yksinkertaisena ja helposti luettavana.

Projektipaja 38:n tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa kuusi tapahtumaa, jotka edistävät ensimmäisen vuoden opiskelijoiden opiskeluhyvinvointia. Toimeksiantajinamme toimivat Turun AMK:n koulupsykologit. Tarkoituksenamme on saattaa opiskelijoita yhteen ja edistää aloittelevien opiskelijoiden hyvinvointia esimerkiksi läksykerhon ja lenkkiryhmän avulla.

Li-iketalouden 1. vuoden tradenomiopiskelijat esittelevät messuilla liiketoiminta-suunnitelmiaan. Messut ovat loistava tilaisuus verkostoitumiseen ja inspiraa-tiossa kylpemiseen. Tapahtumapaikalla saa vapaasti vaihtaa kehitysideoita jaajatuksia, tai vaikka yhteystietoja tulevaisuuden yhteistyötä silmällä pitäen.Toivomme että ihmiset löytävät perille kuin yöperhoset valon perässä häm-mästelemään esityksiä. Vaikka luonnossa yöperhosesta ei tule millään myyrääniin innovaatiomessuilla kaikki on mahdollista.

Jo muinaiset roomalaiset aikoinaan harrastivat myyntiä. Kuitenkin hekin olisivat olleet myynnin ammattilaisia, jos he olisivat käyneet tradenomin tai myynti-insinöörin tutkinnon. Tavoitteenamme onkin lisätä myynnin tutkintojen tunnettavuutta, sitä kautta saada uusia potentiaalisia opiskelijoita ja uusia ammattilaisia alalle. Roomalaisille ehkä hieman myöhäistä, mutta meille muille hyvinkin potentiaalista.

Toimeksiantona Vertaisohjauksesta Voimaa (VoVo) Keskitytään siihen mitenetäopiskelu ja sen haasteet vaikuttivat ja vaikuttavat yhteisöllisyyteenopiskelussa, sekä keksitään mahdollisia ratkaisuja ongelmiin Lopputuotoksenapodcast, johon posterissa olevassa QR koodissa on linkki. Posterin väriteemanalempeät ja kirkkaat värit tuovat positiivista energiaa aiheeseen. Posterissaolevat hahmot kantavat sanomaa “älä jää etänä yksin”1

Projektipajan 42 toimeksiantona on järjestää 5.luokkalaisille esittelypäivä Turun AMK:ssa. Erityisesti esittelemme lapsille tekniikan eri aloja kuten: Rakennus-, ajoneuvo-, tieto- ja viestintätekniikkaa. Päämääränä on pitää lapsille hauska ja mieleenpainuva kokemus!

Olemme projektipaja numero 43. Toimeksiantomme oli Vertaistuesta Voimaa hanke, jossa pohdimme keinoja parantaa opiskelijoiden yhteisöllisyyttä ja ryhmäytymistä sekä vähentää yksinäisyyttä. Covid-19 pandemian vaikutukset näkyvät vielä tänäänkin meidän arjessamme. Projektimme tavoitteena oli ottaa huomioon omat kokemuksemme pandemiasta ja ideoita, miten voimme parantaa verkko- ja hybridiopiskelun toimivuutta yhteisöllisyyden sekä vuorovaikutuksen parantamisen kannalta.

Legopajassa opetamme viidesluokkalaisille Scrum-projektinhallinta menetelmää. Scrum menetelmään sisältyy eri vaiheita, joita havainnollistamme legosimulaation avulla. Opetus tapahtuu osana Juniori AMK-päivää.

Projektipajamme 45 sai toimeksiannon esitellä viidesluokkalaisille Junior AMK:n kautta kestävää kehitystä tekniikan alalla. Projektipajamme tavoitteena on lisätä tietoutta ja kiinnostusta kestävästä kehityksestä tekniikan alalla ja mitä se sisältää? Projektipäivässä saamme seurata yritysesittelyn aurinkopaneeleista ja päivässä mukana erilaisia rasteja, jossa viidesluokkalaiset pääsevät tehtävien merkeissä tutustumaan lisää. Posterissa esiintyy tärkeitä elementtejä kuten aurinkopaneeli ja kierrätyksen symboli, jotka liittyvät vahvasti toimeksiantoomme.

Pajamme 46 tutustuttaa 5-luokkalaiset kestävään kehitykseen tekniikan alalla rastikierroksen avulla. Tavoitteenamme on pitää oppilaille hauska päivä ja antaa erilaisia näkökulmia kestävään kehitykseen tekemisen kautta.  Posterillamme halusimme pysäyttää ihmiset ajattelemaan ”miten täytyy kehittyä kestääkseen.”  Kuvasta voi myös bongata yksityiskohtia rasteihimme liittyen! 

Projektipaja 47 projektin tarkoitus on käsitellä, tutkia, dokumentoida ja esitellä koko projektipajaa kurssina. Mihin kurssissa pyritään, mitä eri aiheita eri projektipajoilla on ja miten kurssi ja projektityöskentely on eri henkilöiden mielestä sujunut. Posterissa on esimerkkikuva yhden pajan haastattelusta ja tiivistetty selitys projektistamme.

Turun AMK:n tekniikan ja liiketalouden sektorin, eli TeLi:n, viestintävastaavat antoivat Paja 48:lle tehtävän analysoida heidän Instagram- ja TikTok-tilejään. Analyysin pohjalta meidän tulee luoda heille suunnitelma tulevaisuudelle. Lisäksi teemme heille kolme postausta kumpaankin alustaan.

Turun Autoalan Insinööriopiskelijoiden Kilta (Turun AIK) on Turun ammattikorkeakoulun ajoneuvo- ja kuljetustekniikan insinööriopiskelijoille tarkoitettu opiskelijayhteisö. Tavoitteenamme on tuoda Kilta alan opiskelijoiden tietoisuuteen, sekä pitkien koronavuosien jälkeen luoda yhteisöllisyyttä opiskelijoiden keskuudessa. Päädyimme toimeksiannon kautta toteuttamaan vapaa-ajan tapahtuman, jonka avulla on mahdollisuus verkostoitua vuosikurssiin katsomatta.

Me paja 50:ssa ideoimmeja toteutammeJuniori AMK-pajapäiväntalonrakentamiseen liittyen 16.11. Pajapäiväämme osallistuukaksi viidesluokkalaisten ryhmää Nummenpakan koulusta. Pajapäivän on tarkoitus antaaperuskoululaisille inspiraatiota ja motivaatiota opiskeluun Turun ammattikorkeakoulussa ja kertoa rakentamisalasta. Projektin tarkoituksena on myös opettaa projektisuunnittelua meille opiskelijoille.

Ryhmän 51 talonrakennusposterissa kuvataan talonrakennusta käytännössä. Rakennusprosessi on tiimityötä, ja turvallisuusnäkökulma tulee esille rakentajien varustuksessa kypäristä. Värit ovat huomiota herättävät.

Projektipaja 52 järjestää Juniori AMK:n kanssa 5-luokkalaisille pajapäivän energia- ja ympäristötekniikan alasta. Pajamme sisältää rastikierroksen, jossa eri rastit edustavat energia- ja ympäristöalojen eri kokonaisuuksia: kiertotalous, vesien suojelu, uusiutuvat energiat sekä ympäristötekniikka. Rastipäivän tavoitteena on innostaa lapsia tulevaisuuden alan tuomista mahdollisuuksista Turku AMK:n monipuolisissa oppimisympäristöissä.

Juniori AMK:n toimeksiantona projektillemme on järjestää energia- ja ympäristötekniikan pajapäivä viidesluokkalaisille. Tavoitteenamme on saada viidesluokkalaiset kiinnostumaan kyseisestä aiheesta ja myös mahdollisesti tulevaisuudessa sen opiskelusta. Pajapäivä koostuu erilaisita rasteista, joissa lapset pääsevät mm. tunnistamaan norppia ja mittaamaan vedenlaatua. Posteri on värimaailmaltaan ja sisällöltään suunnattu peruskoululaisille ja siinä näkyy erilaisia elementtejä liittyen energia- ympäristötekniikkaan.

Projektimme aiheena oli koulumme alumnitoiminta ja sen näkyvyys. Toimeksiantonamme oli kerätä tietoa oppilaiden tietoisuudesta koskien koulumme alumnitoimintaa. Lisäksi projektiimme kuuluialumnikoordinaattorien järjestämiin tapahtumiinosallistuminen ja sen raportoiminen toimeksiantajallemme.

Hei amk opiskelija. Haluatko ansaita muutaman opintopisteen? Ootko yrittäjähenkinen tai kiinnostunut yrittäjyydestä Turun amk:n Business club tarjoaa vapaa valintaisia kursseja, joiden opintopisteet vaihtelevat 2 – 25 pisteen välillä. Myös tukea ja vinkkejä yrittäjyyteen on mahdollista saada. Mikäli olet jo perustanut yrityksen, pystyt Business Clubin kautta hyödyntämään yrityksesi parissa tekemäsi työn muuttamalla sen opintopisteiksi. Erilaisten kilpailujen kautta voit saada jopa kansainvälisiä suhteita, joilla saat näkyvyyttä yrityksellesi tai tulevaisuudessa mahdolliselle yrityksellesi Kurssipaketit suoritettuasi olet korkeakoulututkinnon saanut asiantuntija yrittäjyyteen. Sinun ei ole pakko olla yrittäjä tai perustaa yritystä ollessasi yritysagentti, riittää että on kiinnostusta yrittäjyyttä kohtaan

Rannoilla kasvavaa järviruokoa pystytään helposti hyötykäyttämään, jos sen käyttöön saadaan lupa. Järviruokoa voi käyttää rakennusaineena, paperin valmistukseen ja siitä voidaan valmistaa biohiiltä sekä bioenergiaa. Lupasi antamalla vältyt myös kevään ja syksyn ruokoroskalta ja rantatöiltä. Teet sen helposti suunnittelemallamme sähköisellä lupa-alustalla. Pidetään rannat siistinä ja ollaan yhdessä luomassa kestävämpää huomista. Take it or mess the lakes!

Selvitimme projektissamme oljen saatavuutta sekä tuotantoa Varsinais- Suomen alueella. Kerättyä informaatiota on tarkoituksena hyödyntää tulevassa ”BioDemo”-hankkeessa, joka keskittyy biohiiletyksen, luvituksen sekä fraktiointimenetelmän kehittämiseen. Oljen futuristinen hyötykäyttö paljastui olevan itse maanviljelijöillekin kiinnostusta ja ihmetystä nostattava aihe.

Projektin tähtäimenä on ollut tehdä tekniikan alan korkeakouluopintoja tutuksi ammattikoululaisille. Projekti koostuumainosvideosta ja flyerista jonka tarkoitus on mennä Turun ammatti-instituutin jokapäiväiseen käyttöön. Projektin aikana tehtävät jaettin osaamisten perusteella ja onnistuimme hyvin siinä sillä jokaisen ryhmän tekeminen on ollut erittäin tehokasta ja asianosaavaa. Tiimin jokaisessa kohtaamisessa on ollut erinomainen ilmapiiri ja huomaa sen että kaikki ovat valmiita tekemään parhaansa projektin onnistumisen eteen.

Projektimme aiheena on tuottaa opetusvideot projektityökaluista Turun ammattikorkeakoulun opiskelijoiden käyttöön. Videoissa opetetaan mihin tarkoitukseen työkalut sopivat ja kuinka niitä käytetään. Aiheina työkaluissa on aikataulutus, budjetointi, viestintä ja riskienhallinta. Paja 59.

Digireactor tarjoaa ilmaisia, englanninkielisiä yrittäjyyskursseja nostamaan juuri sinun yrityksesi seuraavalle tasolle! Kurssit käsittelevät muun muassa digitaalista tuotekehitystä ja digipalveluiden markkinointia. Kursseille ovat tervetulleita kaikki yrittäjyydestä kiinnostuneet, vaikka ne ovatkin suunnattu enimmäkseen Varsinais-Suomen pien-ja keskikokoisille yrityksille, yrittäjyydestä kiinnostuneille opiskelijoille ja kv-osaajille. Mitäpä siis aikailet? Kattavasti lisätietoa kursseista, aikatauluista ja kaikesta aiheeseen liittyvästä löydät osoitteesta digireactor.fi!

Koulun henkilökunta haluaa saada tietoa oppilaiden hyvinvoinnista ja jaksamisesta, mutta ikäeron vuoksi henkilökunta usein kokee, etteivät he puhu samaa kieltä opiskelijoiden kanssa. Mitä opiskelijat sitten ajattelevat? Laatimallamme kyselyllä ja haastatteluilla saamme rehellisiä tuntoja irti kanssaopiskelijoiltamme. Näin toimimme tiedonvälityksen siltana koulun henkilökunnan ja opiskelijoiden välillä.

Projektipaja tehtävänä oli tradenomiopintojen markkinointi ja opiskelijoidenhoukuttelu Indonesiasta Suomeen. Olemme tuottaneet omaa materiaalia muun-muassa; posterin ja flyerin muodossa, joissa otimme graaffisia vaikutteita es-imerkiksi Indonesialaisen yliopiston sivuilta. Näiden lisäksi tuotimme videonjossa haastatellaan ulkomaalaista oppilasta, sekä maahanmuuttaja taustaistasuomessa työskentelevää henkilöä.

FLEXI – hanke on koulutus- ja kehittämiskokonaisuus, joka lisää yrityksen resilienssiä (resilienssi tarkoittaa muutoskyvykkyyttä) ja parantaa työn tuottavuutta, työhyvinvointia ja työllisyyttä. FLEXI-hanke antaa tukea innovointiin, kestävään kehitykseen, työn tuottavuuteen ja työhyvinvointiin. Flexi – hanke hakee mukaansa varsinais-suomen alueen pieniä ja keskisuuria yrityksiä, joilla on ollut viimevuosina mahdollisesti koronan takia, muuten ongelmia yrityksen kasvussa tai tarvitsee muutoksen tuulia yritykseen. Yritykset pääosin sijoittuu meriteollisuuteen, mutta muutkin yritykset ovat tervetulleita.

Projektin tarkoituksena oli kartoittaa SINCOE Erasmuksen pyynnöstä kysely siitä, miten opiskelijat ovat kokeneet opintojen siirtymisen intranettiin ja miten se on vaikuttanut opintojen kulkuun, voimanvaroihin ja mielialaan. Haastattelimme eri opiskeluvuosien opiskelijoita laatimallamme kyselylomakkeella. Kysely oli anonyymi. Kyselyn avulla selvitimme miten eri vuosien opiskelijat ovat suhtautuneet intranettiin uutena opiskelualustana ja miten tähän siirtyminen on koettu. Mitä huonoja ja hyviä puolia intranetissä opiskelijat näkevät ja miten mahdollisia huonoja puolia voisi kehittää. Posterin tarkoituksena on tuoda esille se miten eri tavoin opiskelijat ovat ottaneet vastaan intranettiin siirtymisen ja millaisia tunteita tämä on opiskelijoiden keskuudessa herättänyt. 

Projektimme aiheena meillä on green traffic: liikkumisen ympäristövaikutukset, jonka tavoitteena on herättää ajatuksia omasta liikenne käyttäytymisestä. Projektimme toteutuksena toimi liikenteen laskenta tehtävä, jossa laskimme eri nopeusrajoitusalueiden risteyksestä ohikulkevia autoja. Aiheestamme luotu posteri kuvaa ennakoivan ajotyylin vaikutusta ekologiseen liikennekäyttäytymiseen.Posterissa on kuvitettuna vehreämmän ja saastuneemman puolen kohtaaminen, joka tuo esille päästöjen vaikutukset ympäristöön.Ennakoivalla ajotyylillä tarkoitetaan kuljettajan kykyä arvioida ajamiseen liittyviä riskejä, taloudellisen ja sujuvan liikennekäyttäytymisen turvaamiseksi.Turhillakiihdytyksilläjajarrutuksillaon myös suuri vaikutuspolttoaineen kulutukseen. Niitä välttämällä säästätsekä luontoaettälompakkoa.

Paja 66 on mukana kehittämässä nuorille aikuisille (18 – 30 v.) suunnattua opastuskierrosta turkulaiselle Mangi Mundi -matkatoimistolle. Toimeksiantoon sisältyy yhden tai useamman opastuskierroksen laatiminen, sekä niihin sopivat markkinointisuunnitelmat. Kierrokseen on tulossa mm. erilaisia ryhmäpainotteisia kilpailuja, joita suoritetaan ympäri turun keskustaa. Markkinointi tapahtuu pääasiassa somemainonnalla, suunnittelemme myös mahdollisesti haalarimerkkiä, jonka voivat saada kaikki kierroksen suorittaneet opiskelijat.

Olemme projektipaja 67 ja toimeksiantonamme oli selvittää miksi nuoret eivät käy tansseissa, ja miten nuorien määrää tansseissa voitaisiin lisätä. Olemme tehneet nuorille kyselyn jolla kartoitettiin nuorten kiinnostusta tansseista. Vastausten perusteella päätimme järjestää nuorille suunnatun tanssitapahtuman. Järjestimme opiskelijoille myös mahdollisuuden käydä lokakuun ajan ilmaiseksi Tanssiseura sekahaun nuorten tanssitunneilla.

Yrittäjyystapahtumassa tarkoituksena on jakaa kokemuksia ja tietoa yrittäjänäolemisena ja yrityksen hyvinvoinnin ylläpidosta. Tapahtumaan kuuluu Unel- mayrittäjien perustajan puhe, avointa keskustelua, verkostoitumista sekä kahvi-tarjoilut. Tapahtuma on suunnattu kaikille yrittäjille ja yrittäjyydestä kiinnos- tuneille ja se on ilmainen.

Villa Meressä järjestetään häitä sekä kokouksia. Liikevaihto jää etenkin talvisin liian pieneksi. Projektipaja 69:n toimeksiantona tehtävämme on keksiä ja suunnitella tapahtumia, mitä Villa Meressä voisi järjestää ja siten liikevaihtoa saataisiin lisää. Posterista tulee ilmi muutamia keksimiämme ideoita.

Projektipaja 70 selvitti persoonallisuuden vaikutusta erilaisiin vuorovaikutus- ja neuvottelutilanteisiin, kuten työhaastattelu tai myyntitilanne. Projektin alussa ryhmän jäsenten persoonallisuuksia analysoitiin erilaisia persoonallisuustestejä hyödyntäen. Testien tuloksia käyttäen suunniteltiin ja toteutettiin kaksi aiheeseen pohjautuvaa neuvotteluvideota.

Meidän projektipaja 71:n tehtävänä oli selvittää miten mainoksen kieli vaikuttaa mainoksen vaikuttavuuteen. Myös osana projektiamme oli saleslabin järjestämät testaukset. Saleslab on Turun Amk:n myynti ja markkinointi laboratorio, joka tarjoaa mahdollisuuden tuotekehityksen ja myynnin kehittämiseen.

Projektipajan 72 toimeksiantona oli tutkia 200 asuntoa etuovi.com:ista ja kirjata ylös niiden kuvatyypit, onko kyseinen talo vuokralla vai myytävänä, ja asunnon julkisivu. Lopulta kaikkia edellä mainittuja tietoja käyttäen tehtävänä oli selvittää, mikä houkuttelee ostajia ja vuokraajia eniten. Projektipaja 72 kiittää ja kuittaa<3

Toimeksiantajamme, Turun AMKin myynti- ja markkinointilaboratorio SalesLab, tutkii persoonan vaikutusta markkinointiin. Tuotamme projektissamme tutkimusmateriaalia ja -dataa, jota SalesLab puolestaan käyttää mainosten kohdennuksen kehittämiseen. Käytämme projektimme tukena Myers–Briggsin persoonallisuustyyppi-indikaattoria.

Pajan 74 posteri kertoo projektistamme, jossa opetamme 5.luokkalaisille rastikierroksen avulla kestävästä kehityksestä tekniikan alalla. Posterissa esitellään erilaisia kestävän kehityksen mukaisia innovaatioita tekniikan alalla kuten VR – lasit, jotka tarjoavat mahdollisuuden yhdistää ihmisiä ja paikkoja pitkienkin matkojen päästä ilman kasvihuonepäästöjä. Posterissamme esitellään myös uusiutuvan energian käyttöä kulkuneuvoissa, esimerkiksi aurinkopaneeleilla toimivat pikkuautot, joita rastikierroksella pääsee kokeilemaan.

Pajapäivänä viidesluokkalaiset oppilaat tulevat tutustumaan Turun ammattikorkeakouluun. Toimeksiantonamme on tutustuttaa nuoret kestävään kehitykseen tekniikan alalla. Tavoitteenamme on herättää nuorten mielenkiintoa esittelemällä heille erilaisia toimintatapoja, joiden avulla voi olla osa kestävää kehitystä sekä antaa Turun ammattikorkeakoulusta positiivinen kuva tulevaisuuden tekijöille.

Projektipajan 76 tehtävä on lisätä opiskelijoiden yhteisöllisyyttä ja hyvinvointia. Posterissamme tuomme esille yhteisöllisyyttä lisäävän tapahtuman, jossa opiskelijat pääsevät leikkimielisten kilpailujen kautta tutustumaan toisiinsa ja eri opiskelualoihin. Posterimme eläimet kuvaavat eri alojen opiskelijoiden kirjoa erilaisista taustoista. Turun ammattikorkeakoulu on kaikenkarvainen yhteisö, jolla on yhdessä suunta eteenpäin.

Toimeksiantonamme oli markkinoida liiketalouden tradenomikoulutusta Vietnamiin, kasvattaaksemme kansainvälistä opiskelija- ja ammattilaiskantaa Turussa. Markkinointisuunnitelmassa tuli ottaa huomioon eri kohderyhmät – vietnamilaiset korkeakouluopiskelijat sekä mitä luultavimmin opiskelijoiden lukukausimaksun maksavat vanhemmat. Lisäksi huomioon tuli ottaa Suomen ja Vietnamin kulttuurien yhtäläisyydet ja erot. Valitsimme posteriin Suomen ja Vietnamin kansalliskukat kuvastamaan kansainvälistä opiskelijayhteistyötä. Päätimme toteuttaa toimeksiannon luomalla flyerin ja lyhyehkön esittelyvideon, joilla tuotiin esille Turun AMK:n oppimisympäristöä, työllistymismahdollisuuksia valmistumisen jälkeen, opiskelijakulttuuria sekä Turkua elinympäristönä.

Project hatchery 78 is working on researching multiculturalism in TUAS. Visibility of cultural diversity is extremely important: it creates a better learning environment for students from all over the world. Our goal is to explore multiculturalism in TUAS from students’ perspectives and create a list of suggested actions that would increase equal treatment in the university.

We have got a great project to work on as a team for DigiMESH. The aim of the project is about providing a platform for highly educated immigrants to find employment matching their skills. Our goal is to spread information on digital Networking in employment search and to help immigrants to fit in workplace. Therefore, we wanted to create a poster which has the main idea of our project, so we chose a circle of hands picture which means that we are completing each other also we have written “We are here to connect you ”that means help immigrants to feel that they are a part of a workplace. The project’s first workshop event will be held in Educity. The project includes two workshops with various topics, Networking speech and activities.

Laavu is a finnish website that promotes sustainable traveling. Laavu works as a mediator with travel operators that agree with their view of sustainable travel. Visit laavu.eu

Turku University of Applied Sciences gave our project hatchery a topic to raise awareness of anti-racism among students. In our project, we interviewed students about their experiences of racism. With the permission of the interviewees, we shot video material of the interviews. We have also benchmarked the websites of various universities and considered possible improvements to increase equality at Turku University of Applied Sciences. Because racism is unpleasant and challenging problem all over the world, we think it is important to raise awareness of anti-racism so that everyone can have equal conditions. We want everyone to feel welcoming and valued in Turku University of Applied Sciences.

Our project’s goal is to design a social media campaign “Test your innovativeness”, including a web quiz for SINCOE (Supporting Innovation Competences in Online Education) project. SINCOE is an international project organized in Finland, Germany, and Spain. The project is funded by Erasmus+ and it aims to reinforce the use of innovative pedagogy in a digital context. Our tasks are to design the technical aspects of the quiz and its appearance as well as design the social media posts for the campaign.

"Research has determined that good selling skills are among the most sought after personality traits from hiring companies. SEASAC aims to provide both theoretical and practical education in the field in order for you to stand at the top of the world. Will you keep selling yourself short or let SEASAC change your life?"

IB Online course starts in August 2023. In the IB Online course meetings are online 1-2 times a week. Meetings start always after 3 PM, so you can combine work and study easily. You must join application date 4. - 18. of January. IB Online course is online, so you can study everywhere of the world.

We are project hatchery 85 and we are working on a video about TUAS and Student life in Turku. Our goal is to attract new students and get people interested in studying in Turku and TUAS. In our video we are giving the viewers an introduction of Turku from a student's perspective and showing the facilities of TUAS. Also, we are speaking about the learning methods used in TUAS, mainly focusing on innovation pedagogy.

We are Project Hatchery Group-86 at the Turku University of Applied Sciences. Our project is focused on organizing 2 exclusive events for the international exchange students of the ‘Finternational Program’. We have planned ‘Get Finternational’ and ‘Pre Christmas-Party’ events to introduce them to the Finnish culture and traditional food. The key objective of these events is to provide collective exposure to the Finnish nature and beauty of Finland, while they enjoy socializing with the locals and enjoy the traditional foods.

MOI service is a Finnish language and guidance service for students with international background. Our project is to find out the needs of international students by making a survey. Based on the survey result our group must write a report and marketing plan proposal to MOI-service about how they could target their marketing better in the future and help to improve service.

Our project is a survival package for international students. It will be found in ItsLearning’s Digistart course. Our goal is to help the students to get to know Turku (and our school) better and to help them with important information about living and studying in Turku.

Miten sinä voit vaikuttaa kiertotalouteen?Projektipajamme järjestää yhteistyössä Juniori AMK:n kanssa pajapäivän peruskoulun 5-luokkalaisille. Haluamme opastaa lapsia kiertotalouden maailmaan hauskojen rastien avulla.Kiertotalous ei ole vain isojen yritysten talousmalli, vaan jokainen voi omassa arjessaan tehdä ekotekoja parantaakseen maapallomme hyvinvointia.

Projektimme tarkoitus on opettaa vitosluokkalaisille kiertotaloutta. Projektiryhmässämme hyvällä ryhmähengellä oli suuri merkitys. Ryhmän kanssa suunnittelimme lapsille rastikierroksen, jossa he pääsevät käyttämään luovuuttaan ja taitojaan kiertotalouteen liittyvissä tehtävissä.

Ryhmänohjaajana pääset tuomaan itseäsi esille ja saat lisää rohkeutta esiintymiseen. Nämä ominaisuudet ovat tärkeitä ja auttavat sinua verkostoitumaan tässä ja työelämässä. Ryhmänohjaus toimii myös hyvänä vaihtoehtona tutoroinnille. Lisäksi saat kurssista digitaalisen osaamismerkin ja ansaitut viisi opintopistettä.

Projektipajan 92 aiheena oli tietotekniikan maailma tutuksi 5. luokkalaisille. Meidän toimeksiantajanamme toimi Junior amk, joka tarkoitti myös meidän korkeakoulukampuksemme esittelyä. Posterin idea lähti liikkeelle 5. luokkalaisesta, joka muistelee kotonaan kyseistä tapahtumapäivää. Ajatuskuplissa nähdään meidän projektimme neljä erilaista rastipistettä, mistä lähdettiin liikkeelle ja mihin päädyttiin.

Projektimme tarkoituksena on opettaa 5-luokkalaisille Tietotekniikasta, sekä opiskelusta ammattikorkeakoulussa. Ryhmämme on suunnitellut ohjelmaa Turun ammattikorkeakoululle saapuville 5-luokkalaisille, jotka pääsevät tutustumaan tietotekniikan eri konsepteihin kuten virtuaalitodellisuuteen, sekä tekoälyn toimintaan. Suunnitellun ohjelmamme ohella pyrimme kertomaan 5-luokkalaisille mikä on ammattikorkeakoulu, ja mitä siellä tehdään.

Olemme projektipaja 94 ja toimeksiantonamme on järjestää Turun Wäinö Aaltosen koulun 5. luokkalaisille hauska ja informoiva pajapäivä tietotekniikasta. Lapset pääsevät pajoissa luomaan tekoälyn avulla taidetta, kilpailemaan tietotekniikkaan ja tietoturvallisuuteen liittyvissä visoissa ja pelaamaan vr-laseilla.

Juniori AMK:n Taianomaista kemiaa tapahtuma on osa Steam Turun ja Turku AMK:n sopimusta, lähikoulun 5-luokkalaisille, toteutettava n. 2,5h kestävä paja, jonka on suunnitellut Turun ammattikorkeakoulun eri alojen ensimmäisen vuoden opiskelijat. Pajassa koululaiset pääsevät tutustumaan kemian maailmaan erilaisten, mielenkiintoisten ja turvallisten kokeiden kautta, jolla on tarkoitus saada juuri alakouluikäiset innostumaan syvemmin kemian maailmasta, ja näyttää millaista opiskelu ammattikorkeakoulussa voi olla. 

Meidän projektipajamme 96 toimeksiantona on luoda digitaalista aineistoa Suomen tekstiili- ja muotiliitolle. Tarkoituksenamme on lisätä alan vetovoimaisuutta ja tuoda alaa erityisesti nuorten tietoon. Posteritoteutusta lähdimme toteuttamaan siten, että sen avulla pyrimme herättämään ihmisten kiinnostusta ja tietoisuutta alasta.

Olemme projektipaja 97ja saimme Juniori AMK:lta tehtäväksi pitää 5.-luokkalaisille mukaansatempaavan kemia-aiheisen päivän. Päivän aikana teemme yhdessä nuorten kanssa jännittäviä kemiallisia kokeita. Tavoitteenamme on innostaa ja rohkaista nuoria kokeilemaan kemiaa ja tuoda esiinTurun ammattikorkeakoulun kemian opiskelumahdollisuuksia.