Project hatchery posters 2023

Olemme projektipaja 1. Toimeksiantomme on tutustuttaa alakouluikäisiä Turun ammattikorkeakoulun maailmaan. Tarkoituksenamme on esitellä esimerkiksi ammattikorkeakoulun opintoalamahdollisuuksia ja koulun yhteistyökumppaneita., sekä yleisesti herättää kiinnostusta tekniikka-alaa kohtaan. Lapset pääsevät muun muassa tutustumaan meillä GameLabissa kehitettyyn Virpa paloturvallisuuspeliin.

Tässä on paja2 posteri ja hissipuhe Tavoitteenamme on loihtia viidesluokkalaisille ikimuistoinen ja innostava päivä tutustumalla Turun AMK:n opiskelumaailmaan. Tämä on mahdollisuus, joka avaa oven maailmaan, jossa lapset voivat kokea kiehtovia teknisiä ja liiketoiminnallisia seikkailuja. Päivän aikana he voivat sukeltaa laboratoriotilojemme syvyyksiin ja osallistua erilaisiin interaktiivisiin rasteihin. Neljä erilaista rastia tarjoavat mahdollisuuden oppia rakentamisen ja liiketoiminnan saloja hauskojen ja viihdyttävien tehtävien kautta. Jokainen rasti on suunniteltu ja toteutetaan omien alakohtaisten ryhmien toimesta, jotta lapset saavat mahdollisimman monipuolisen kokemuksen.

Projektimme aiheena on järjestää viidesluokkalaisille toiminnallinen päivä ammattikorkeakoulussamme. Tarkoituksena on tutustua aloihin rasteilla, erilaisten tehtävien kautta. Posterissamme näkyy, millaisia erilaisia teemoja tehtävärasteilla on. Kuvassa seikkailee TUOvi-ankka kavereineen.

Tehtävämme on suunnitella ja toteuttaa viidesluokkalaisille tarkoitetun toiminnallisen tapahtuman, jonka tavoitteena on herättää kiinnostusta tekniikan alaa sekä AMK:ta kohtaan. Tapahtumassa he saavat käydä eri rastien läpi jotka käsittelevät tiettyjen tekniikan alan aiheita sekä AMK:ta. Tavoitteena on, että lapset ymmärtävät mitä ammattikorkeakoulussa voi opiskella ja mitä he voivat jo nyt ottaa huomioon ainepainotuksissa tulevaisuusorientoituneesti.

Miltä kuulostaisi työharjoittelu uusiutuvan energian parissa siistin tutkimusryhmän kanssa? Olit sitten nykyinen tai tuleva AMK:n opiskelija, tulevaisuutesi on kirkas. Toimeksiantajamme Turku New energy Research Center:ntavoitteena on energiamurroksen kehittäminen. Tehtävänämme onideoida, miten tutkimusryhmää saataisiin tuotua paremmin opiskelijoiden tietoisuuteen.Kenties sinusta Nerc:n tulevaisuuden tekijä?

Projektipajamme tehtävänä on järjestää toiminnallinen workshop Turun yo-kylässä liittyen energiaan ja sähkönkulutukseen. Projektimme tavoite on herättää tietoisuutta ja kiinnostusta omaan energiankulutukseen yo-kylän asukkaissa sekä lisätä heidän osallisuuttansa energiapositiivisempaan tulevaisuuteen. Toimeksiantomme on osa RESPONSE-hanketta, jonka tarkoitus on luoda kestäviä ja turvallisia kaupunkeja sekä parantaa elämänlaatua ja vähentää ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Järjestämämme workshop on ideoitu yhdessä asukkaiden kanssa ja se on suunnattu etenkin yo-kylän asukkaille, mutta kaikki ovat tervetulleita, myös lapset. 

Projektipajamme aiheena on pitää 5. luokkalaisille hauska ja viihdyttävä kiertotalous aiheinen Junior AMK päivä. Päivän aikana tutustumme kiertotalouteen ja sen monimuotoisuuteen samalla tutustuen ammattikorkeakouluopiskeluun. Toteutuksesta vastaa kaikki pajalaiset omilla vastuualueillaan. Vaatteen uusi elämä posteri kertoo kiertotalouden näkökulmasta mitä vaatteelle tapahtuu oston jälkeen.

Oletko juuri sinä haaveillut Euroopan matkailusta ekologisesti ja edullisesti? Mikä olisikaan parempi tapa kokea itämerta kiertävät maat, kun istua satulalle ja polkea maiden läpi. Kuvittele matka, joka vie sinut läpi Suomen vehreiden metsien, Viron saarien, Latvian upeiden järvien, Puolan historiallisten nähtävyyksien sekä naapurimaamme Ruotsin rannikon. Toimeksiantomme on Bike across the Baltic hanke, jossa tehtävämme oli EuroVelo 10 – pyöräreitin kartoitustyö asiakasnäkökulmasta, sekä mainonnan tuottaminen. Kokonaisuudessaan EuroVelo10 reitti kiertää 9 eri maan läpi ja matkaa kertyy lähes kymmenen tuhatta kilometriä. Oletko valmis seikkailuun? ringring.

Projektimme oli tehdä TUTO Hockeylle kehityskysely, joka kohdistuu sekä pelaajiin että toimihenkilöihin. Kyselyn tarkoituksena on saada kaikilta seuralaisilta palautetta, nyt ja tulevaisuudessa, jonka perusteella TUTO pyrkii parantamaan ja kehittämään toimintaansa.

Toimeksiantajamme on TuTo, joten halusimme tuoda jääkiekon vahvasti esille posterissa. Projektinamme on kehittää TuTon juniorijääkiekolle lisää näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.

Projektipaja 11 tehtävänä on levittää tietoa ja markkinoida Aporia tarinoi asiantuntija yrityksen SenseMaker projektia sosiaalisessa mediassa. SenseMaker on tutkimus työkalu, jolla on helppo selkeyttää ja jaotella dataa visuaalisesti. Tutkimus tehdään tarinoita keräämällä ja tutkittavat analysoivat itse tarinansa. SenseMaker siis eroaa normi tutkimuksista siinä, että data ei koostu pelkistä keskiarvoista vaan data on jaoteltu tarinoiden analyysien avulla moniin eri osa-alueisiin.

Projektipajan aiheenamme on luoda somestrategia Aporia Tarinoi yritykselle. Aporia Tarinoi on yhteiskunnallinen yritys, jonka tarkoituksena on kerätä nuorten tarinoita nuorten hyvinvoinnin edistämiseksiSenseMaker-työkalun avulla.SenseMaker on päätöksenteon työkalu, jolla on mahdollista saada selville asioiden suhteetsekä hiljaisetsignaalit, kytevätalut, jotka muuttavat tulevaisuutta.Aporia Tarinoi keskittyy syvemmin nuorten kokemuksiin, toisin kuin yleishyödylliset kouluissa tehtävät terveyskyselyt. Tavoitteenamme on saada näkyvyyttä Aporia Tarinoi Oy:lle esimerkiksi sosiaali-ja terveysalan organisaatioiden ammattilaisilta ja saada jatkuvuutta tutkimuksiin.Projektin aikana tutkimme, millä sosiaalisen median kanavilla markkinoimme yritystä ammattimaisesti. Päädyimme käyttämään LinkedIn, Facebook, Instagram ja X(entinen Twitter).Projektipajamme aikoo myös haastatella tutkimukseen osallistuneita ammattihenkilöitä ja julkaista haastattelut yrityksen nettisivuille. Kiitämme etukäteen tutkimukseen osallistuneita tahoja.

Projektin aiheena oli hulevedet ja niiden hyötykäyttö. Projektissa lähdimme rajaamaan niiden hyötykäyttöä koteihin ja viihtyvyyteen. Projektissa suunniteltiin hulevesien hyödyntämisen kotitaloudessa, esimerkiksi palotorjuntaan, saunalöylyveteen ja vessanpönttö veteen, ja viihtyvyydessä hulevesiä hyödynnettäisiin viherkatoissa, kaupunkiviljelyssä, sekä viheralueessa.

Olemme projektipaja 14 ja meidän toimeksiantonamme oli tutustua erilaisiin kierrätysmateriaaleihin, joita voisi mahdollisesti käyttää omakotitalon lämpöakun materiaaleina. Otimme projektissa huomioon ympäristön, taloudellisuuden ja kestävän kehityksen.

Oletko nähnyt vesistöjen rannoilla paljon heinämäistä kasvustoa? Onko nilkkaasi kietoutunut jotain sitkeää uidessa? Onko onkesi jäänyt jumiin matalikkoon kalastaessa? Tapaa järviruoko! Vaikka osa kokemuksistasi saattaa olla negatiivisia, on järviruo’olla kuitenkin monta hyvää ominaisuutta. Markkinointisuunnitelmamme tarkoituksena on edistää tietoa ruokorakentamisesta.

Esitämme VR - laseja ja niiden tarjoamaa teknologiaa. Ohikulkijat saavat ainutlaatuisen tilaisuuden osallistua pop up pisteeseemme, jossa he pääsevät kokemaan virtuaalisen todellisuuden hyödyn mm. korkeakoulun oppimisympäristössä. Paikalla olevat asiantuntijamme esittävät ja jakavat tietoa yleisesti VR-teknologiasta ja sen kehityksestä.

Projekti perustuu Arto Kuuvalaisen ja Tony Salmelaisen urheilu uran päättäneille urheilijoille ja yleisesti urheilusta kiinnostuneille luotuun suureen suosioon nousseeseen podcastiin, sekä aiheesta kirjoitettuun kirjaan Elämän pelikirja. Projektin toimeksiantona on lisätä konseptin tunnettavuutta ja kirjamyyntiä, ja suunnitella sekä valmistaa markkinointimateriaalia julkaistavaksi Elämän pelikirjan kanavissa. Projektisn yhdinkohderyhmiä ovat entiset ja nykyiset urheilijat, heidän lähipiiri, sekä urheilun tukemisesta kiinnostuneet yritykset.

Towards International Master in B2B Sales – kehittämishankkeessa tavoitteena on luoda Eurooppaan uusi maisteritason opetusohjelma. Mukana hankkeessa Turun ammattikorkeakoulun lisäksi ovat ammattikorkeakoulut Itävallasta ja Saksasta. Hankkeen tavoite on luoda uusia koulutusmahdollisuuksia kansainvälisesti opiskelijoille. Meidän projektimme tavoite on luoda hankkeelle näkyvyyttä esittelyvideon ja PowerPoint-esityksen muodossa.

Projektimme päämääränä on suunnitella ja valmistaa esittelyvideo sekä Powerpoint-esitys Customer Behaviour Labista. Tavoitteena on esitellä laboratoriota ja sen tarjoamia mahdollisuuksia asiakas- ja markkinointitutkimuksen alalla. Customer Behaviour Lab on erikoistunut käyttämään biometrisiä mittausmenetelmiä tutkimuksissaan. Näillä mittareilla pystymme seuraamaan testihenkilöiden silmien liikkeitä, ilmeitä ja kämmenen sekä sormien sähkönjohtavuutta, tarjoten tarkkoja analyysejä testihenkilöistä. Tämä mahdollistaa syvällisen ymmärryksen asiakkaiden käyttäytymisestä ja reaktioista markkinointitoimenpiteisiin.

Toimeksiantomme tehtävänä on markkinoida Turun AMK:n tarjoamia mahdollisuuksia erityisesti urheilutoimialalle. Haluamme tuoda esille enemmän USVA-opintoja ja lisätä sen tunnettavuutta. Teemme mm. haastatteluja USVA-opiskelijoille ja opettajille sekä keräämme kiinnostuneiden yhteystietoja. Oletko sinä seuraava USVA-opiskelija?

Toimeksiantonamme oli kierrätykseen menevien akkujen turvallinen pakkaus ja kuljetus. Tämä on äärimmäisen tärkeä ympäristön ja turvallisuuden kannalta. Posterissamme oleva vihreä väri korostaa aiheemme kierrätysteemaa.  

Yhteistyöpäivä: Avain pitkäkestoiseen työhön, harjoitteluihin ja uusiin kontakteihin! Suunnittelemme teknologiateollisuuden alojen yrityksille yhteistyöpäivän, jonka tavoitteena on tarjota opiskelijoille mahdollisuuksia hankkia pitkäkestoisia työsuhteita, harjoittelu-ja kesätyöpaikkoja sekä mahdollistaa heidän tutustumisensaoman alansa yrityksiin. Samalla päivä tarjoaa tilaisuuden Teknologiateollisuus-osaamisalueen henkilökunnalle laajentaa kontaktejaan yritysmaailmaan.

Toteutuksen sisältö Saimme toimeksiannon Turun kaupungin varhaiskasvatukselta toteuttaa Pääskyvuoren esikoululaisille oppimista tukevan, ja leikkimielisen tilaisuuden. Toimeksiantajan toivomuksena/ehdotuksena oli fysiikkaa ja luonnontieteitä sivuava opetushetki, joka esikouluikäisille lapsille tulee toteuttaa leikin kautta ”palikkaopetuksena”. Esikoulussa on 42 lasta, kolmessa eri ryhmässä. Jokainen ryhmä jaetaan opetuksen ajaksi kahtia, jotta lapset jakautuisivat projektiryhmän sekä esikouluohjaajien kesken tasaisesti. Suunnittelimme yhteisesti järjestävämme rastikierrostyyppisen leikin, mihin vaaditaan lapsilta yksinkertaisia ongelmanratkaisutaitoja. Rasteja on yhteensä kuusi kappaletta ja sisältö on seuraavanlainen: Rasti 1. (”Kelluuko?”) Lasten tulee päätellä erilaisien esineiden kelluvuutta (banaani, lyijykynä, pyyhekumi yms.). Päättelyn jälkeen esineet lasketaan läpinäkyvään vesiastiaan, ja asia konkretisoidaan. Rasti 2. (Veden kanto) Tällä rastilla lapset päättelevät eri vedenkantovälineistä tehokkaimman. Alkutilanteessa on yksi täysi, ja yksi tyhjä ämpäri. Tehtävänä on apuvälineitä käyttäen, siirtää täydestä ämpäristä vesi tyhjään ämpäriin. Apuvälineinä on tarjolla muovipussi, pyyhe, siivilä, reikäinen muki sekä muovilapio. Rasti 3. (Suolamaalaus) Rastilla lapset maalaavat tummalle kartongille suolavedellä haluamiansa kuvia. Päivän päätteeksi veden kuivuttua, jäävät valkoiset suolajäljet kartongille. Mahdollisesti voimme tarpeen tullessa käyttää esikoulun kuivauskaappeja kartonkien kuivatukseen, mikäli kuivumisaika huoneenlämmössä osoittautuu liian pitkäksi. Rasti 4. (Tilavuusarviointi) Rastilla on erikokoisia ja erimuotoisia astioita, jotka lapsien tehtävänä on laittaa tilavuusjärjestykseen suurimmasta pienimpään. Tilavuus todetaan lopuksi lapsien kanssa yhdessä täyttämällä astiat vedellä, ja kaatamalla yhdensuuruiseen mitta astiaan. Rasti 5. (Maton kääntö) Mattorastilla on yksinkertaiselta kuulostava tehtävä. Lapset asettuvat yhdessä matolle, ja heidän tehtävänä on kääntää matto ylösalaisin astumatta maton päältä pois. Mikäli lopputulokseen ei päästä lasten omalla ongelmanratkaisutaidolla, auttavat rastihenkilöstö vinkkejä antamalla tai esimerkkiä näyttämällä. Rasti 6. (”Ylhäältä alas”) Rastilla on putkenpätkä sekä lankku. Tehtävänä on saada putkenpätkä pyörimään ylhäältä alas eri nopeuksilla. Käytössä on erikorkuisia tasoja, joiden välille lasten pitää asettaa lankku. Lankun asettelu eri korkuisten tasojen välille määrittelee sen kulman jyrkkyyden suhteessa vaakatasoon. Mitä jyrkemmässä kulmassa lankku on, sitä suurempi on putkenpätkän vauhti. Tämä määrittää myös sen kuinka kauas kappale pyörii. Tavoitteeseen päästyämme on tilaaja sekä projektiryhmä tyytyväinen lopputulokseen, lapset harjaantuneet ongelmanratkaisutaidoissa sekä ovat tutustuneet konkreettisesti yksinkertaisiin fysiikan lakeihin. Kestävä kehitys projektin kulussa Projektissa on kestävä kehitys otettu huomioon esimerkiksi palkinnoissa, jotka päivän päätteeksi jaetaan. Palkinnoiksi jaetaan 3D tulostetut avaimenperät, joissa on käytetty polylaktidia (PLA). Valitsimme PLA muovin 3D tulostukseen, koska se on biohajoava polyesteri joka on valmistettu täysin uusiutuvista materiaaleista. Polyaktidin valmistamiseen voidaan käyttää esimerkiksi maissitärkkelystä tai sokeriruokoa, eikä se sisällä mitään myrkyllisiä ainesosia. Lapsille toteutetussa projektissa korostuu hyvin paljon kestävä kehitys, sillä lasten on jo hyvä nuorena oppia siitä.

Projektipajamme toimeksiantona oli päivittää Educityn fysiikan laboratorion turvallisuusohjeet. Aihe on tärkeä, koska turvallisuus on meidän kaikkien yhteinen asia. Posterissamme halusimme kuvastaa syitä, miksi laboratorion turvallinen käyttö on tärkeää!

Hyvää päivää kaikille, olemme Projektipaja 25 ja tulimme esittämään teille toimeksiantomme, joka on Moottori-ja voimalinjalaboratorion info-tv hanke. Toimeksiantajamme on moottori-ja voimalinjatutkimusryhmässä toimiva tutkimusvastaava, Mika Lauren. Meidän tehtävänämme oli luoda jatkuva esitys, missä näytetään laboratorion tiloja ja toimintaa, kehityskaarta ja sen yhteistyökumppaneita. Itse laboratoriossa esimerkiksi koeajetaan moottoreita ja testetaan päästöjä. Info-TV on tarkoitus saada laboratorion ikkunaan, jotta se näkyy ohikulkijoille. Kiitos mielenkiinnostanne.

Teemme esityksen aiheesta Vetyajo- ja kulkuneuvojen katsaus, missä käymme läpi muunmuassa vetymoottoreiden tulevaisuuta ja miten vetymoottorit tulee vaikuttamaan. Yritämme herättää posterilla kiinnostusta varsinkin nuoriin, koska vedyn käyttö tulee yleistymään nuorten elinaikana enemmän.

Meidän aiheemme on sustainable design engineering ja kohderyhmä on EU:n ulkopuoliset vaihto-opiskelijat. Tämä on siis englanninkielinen koneinsinööri tutkintokoulutus, joka alkaa syksyllä 2024. Erikoistumispolkuna on sustainable design engineering, jonka tarkoituksena on oppia konetekniikan ydinosaaminen, muotoiluajattelu ja -osaaminen sekä kestävän kehityksen lähtökohdat ja periaatteet. Meidän tavoitteemme on siis markkinoida tätä koulutusta vaihto-opiskelijoille.

Projektimme käsittelee Ensenso N35 3D kameraa. Se on objektien 3D-tunnistukseen kehitetty kamera jota käytetään automaatiossa ja robotiikassa. Suunittelmissa olisi palvelu Ensenso N35 kameran ympärille, jota asiakas voisi hyödyntää erilaisissa kohteissa esimerkiksi teollisuudessa tai opetuskäyttössä.

Pienyritysten toipuminen myrskyn jälkeen, päästäänkö kohti vihreämpää tulevaisuutta? Mikäli yrityksesi kaipaa tukea elpymiseen korona-ajan koettelusta, neuvoja vihreään siirtymään tai digitalisaatioon liittyen, Myrsky -hankkeesta on yrityksellesi apua. Projektipaja 29 selvittää yritysten tarvetta ja halukkuutta yhteistyömahdollisuuksille Turun ammattikorkeakoulun kanssa. Kartoitamme Turun alueen yritysten tarpeita ja haasteita, sekä tarjoamme tietoa Myrsky-hankkeesta. Yrityksille tarjoutuu samalla väylä yhteistyölle ammattikorkeakoulun kanssa, mikäli he ovat halukkaita tarttumaan mahdollisuuteen.

Tehtävänämme oli kartoittaa opiskelijakykyä tukevia hankkeita ja keksiä uusia ideoita opiskelijakyvyn parantamiseksi sekä kehittää uusia tapoja opiskelijoiden osallistamiseen. Opiskelukyky on tärkeä osa opiskelijanhyvinvointia. Opiskelijoilla voi olla mielen päällä monta asiaa, jotka ovat haitaksi opiskelukyvylle. Raha-asiat, verkostoituminen, oma mielenterveys ja hyvinvointi sekä haasteet opinnoissa vaikuttavat kaikki opiskelijan kykyyn suoriutua ja pärjätä opinnoissa. On tärkeää, että tuemme opiskelijoita näissä asioissa, jotta he voivat suorittaa opintonsa mahdollisimman hyvin. Yksi hankkeista, joka pyrkii tukemaan opiskelukykyä, on Ohjauksella hyvinvointia (OHJY)- hanke. Hanke tarjoaa opiskelijoille toimintaa ja työkaluja jaksamisen, opiskelukyvyn ja yhteisöllisyyden vahvistamiseksi. Meidän projektipajamme tarkoituksena on järjestää tapahtuma, jossa kerrotaan opiskelukykyä tukevista hankkeista ja esitellään uusia ideoita, joilla tuetaan opiskelukykyä.

Projektipaja 31 sai tehtäväkseen kehittää kaksi tapahtumaa Turun viidesluokkalaisille. Tarkoituksena on herättää lasten uteliaisuus ja innostus tiedettä kohtaan ja johdatella tieteellisen oppimisen polulle ja tutustuttaa Turun ammattikorkeakouluun opiskelupaikkana. Tapahtumapäivinä lapset pääsevät tekemään ja tutkimaan erilaisia kemiallisia kokeita itse sekä näkemään laboratoriolaitteita.

Kupittaa Campus Brewery on Turun AMK:ssa, vanhan Tunturin tehtaan tiloissa sijaitseva pienpanimo. Panimo tuottaa pieniä tuote-eriä olutta, joiden valmistuksesta vastaa koulun opiskelijat. Panimon toiminnassa korostuvat yhteisöllisyys, yhdessä tekeminen, ennakkoluulottomuus ja jatkuva uuden oppiminen.

Projektikuvaus ryhmä 33Toimeksiantajamme on Valmet Automotive ja toimeksiantonamme heidän sisäisen viestinnän kehittäminen. Valmet Automotive antoi projektin toteutukselle raameiksi kyselyn ja haastatteluiden toteuttamisen, ja näistä saadun datan esittelyn, mutta toteutustapa on muuten vapaa. Lähdimme toteuttamaan tehtäväämme toteutuksen ideoinnin kautta, ja nopeasti päätimmekin aloittaa haastattelut ennen kyselyä, jotta voimme hyödyntää haastatteluista saatua dataa kyselyn kehittämiseen.Toteutamme haastatteluita syyslomaa ympäröivillä viikoilla lähtökohtaisesti teamsin välityksellä. Kyselyä varten loimme posterintoimeksiantajan Brand Bookinpohjalta, ja se sisältää QR-koodin kyselyyn. Tämän posterin on tarkoitus mennä tehtaiden infotauluille ja VAppiin, joiden kautta kysely on työntekijöiden saavutettavissa. Toimeksiantaja antoi meille aikamääreiksi datan keräämiselle lokakuun, ja datan esittelylle marraskuun loppupuolen. Aikataulutus on suunniteltu niin, että on ajallista pelivaraa tarvittaessa kumpaankin suuntaan. Aikataulumuutoksiin vaikuttaa pääsääntöisesti kanssakäyminen Valmet Automotiven kanssa, sillä haluamme varmistaa tuotostemme laadun toimeksiantajalla ennen täytäntöönpanoa.

Toimeksiantonamme on selvittää uusien oppilaiden kokemuksia orientaatiosta sekä sen laadusta. Tarkoituksena on kerätä tarpeeksi tietoa, jotta voimme palauttaa toimeksiantajalle ehdotuksia orientaation kehitystä varten. Tietoja keräämme haastattelemalla ensimmäisen sekä toisen vuoden opiskelijoita, heidän kokemuksistaan orientaatiosta sekä lähettämällä kyselylomakkeita opojen kautta. Kyselyiden sekä haastattelujen perusteella pohditaan, kuinka orientaatiota sekä opiskelijoiden tukea voitaisiin parantaa. Lopputuotoksena laadimme raportin sekä yhteenvedon analyysistä ja kehitysehdotuksista.

Olemme Projektipaja 36 ja toimeksiantonamme on toteuttaa virtuaalilaboratorio koulumme elektroniikan laboratoriosta ThingLinkin avulla. Pääpointtimme on, että uusille opiskelijoille olisi helpompaa tulla ensimmäistä kertaa labraan ja he saisivat yksinkertaiset ohjeet tärkeimmistä laitteista. Yritimme tehdä posterista mahdollisimman mielenkiintoisen ja selkeän, ja laitoimme posteriin keskeisimpiä asioita elektroniikan labrasta. Posterissa olemme käyttäneet pixabayta, piirtäneet illustraattorilla ja piirtänyt myös osan käsin.

Projektipajamme toimeksiantona on järjestää Hepokullan- ja luolavuorenkoulun 5.luokkalaisille mielenkiintoinen tutustumis käynti Turun AMK:n ympäristöön. Oppilaat pääsevät tutustumaan erilaisiin tiloihin ja niiden toiminnallisuuksiin hauskojen pelien ja toiminnallisten rastien avulla. Rasteilta löytyy kampuskierroksen lisäksi VR:lasien käyttöä, kahoot-tietovisailua, käynti Health tech Labissa sekä vesi- ja ympäristö laboratoriossa.

Projektin tarkoituksena on kerätä mahdollisimman laajasti tietoa mobiilitalojen tulevaisuudesta suomessa, selvittää minkälaisia kaavoituksia tarvitaan rakentamiseen sekä miksi mobiilitalot eivät ole yleistyneet Suomessa. Käymme projektin aikana eri näkökulmia läpi siitä, olisiko siirrettävistä omakotitaloista Suomen markkinoille. Ajatuksen taustalla on lisääntynyt etätyöskentelyn määrä sekä kakkosasumisen kiinnostuksen lisääntyminen. Mobiilitalot ajatuksena ei ole uusi, mutta jostain syystä ei ole saavuttanut suurta suosioita Suomessa.

Projektipajan 39 A projekti on Salmi AR:n Kalevala Awakening-audiokokemuksen tuotetestaus, raportointi, markkinointi ja kehityssuunnitelman laatiminen. Salmi AR on lisätyn todellisuuden kokemuksia tarjoava suomalainen teknologiayritys. Sovellus on loistava tapa yhdistää ulkoilu ja Ruissalon historia. Tavoitteenamme on myös lisätä Ruissalon näkyvyyttä, ja tuoda lisää kuluttajia Ruissalon yrityksille sesonkikauden ulkopuolella. Sovelluksen tarjoamalla kierroksella pääset tutustumaan Ruissalon luontoon, sekä historiaan. Kalevala Awakening on selkäpiitä karmiva kertomus Kalevalan tarinasta. Tarina kuunnellaan Ruissalossa sovelluksen kautta käynnistyvässä kertomuksessa. Kertomuksessa on kartta, jolla löytää reitin aloituspaikan ja kulkureitin. Tarjoamme mahdollisuuden kokea tämän tarinan posteristamme löytyvillä latausohjeilla.

Projektipajamme tehtävänä on pitää 5-luokkalaisille hauska ja aktiivinen päivä tekniikan alojen parissa Turun Ammattikorkeakoulussa. Järjestämme neljä erilaista rastia. Paloturvallisuuden tärkeyteen opiskelijat pääsevät tutustumaan VIRPA –mobiilipelin kautta. Luvassa on myös laboratorioon tutustumista, rakennustekniikasta oppimista, sekä kaukoohjattavilla roboteilla kisaamista. Pajamme tavoitteena on jättää positiivinen kuva AMKopiskelusta!

Hyvät kansalaiset, medborgare. Olemme projektipaja 41. Meidän aiheenamme on kestäväkehitys tutuksi eri ammattialoilla. Tavoitteemme on selvittää, miten kestäväkehitys näkyy haastateltavien alumnien työyhteisöissä sekä selvittää miksi kyseisiä taitoja on hyvä kehittää jo opintojen aikana. Haastatteluista tulemme tekemään videoita, jotka jaetaan esimerkiksi Instagramiin. Posterissamme on kierrätys-logo, jonka sisällä on kestävän kehityksen tavoitteet.

Olemme projektipaja 42 ja saimme toimeksiannon AFRY:lta, jossa tehtävämme on suunnitella kaupunkivesien rooleja kotimaisissa tulevaisuuden kaupungeissa. Posterissa halusimme kuvata vihreää kehitystä Turussa. Toimeksiantajamme omaa teemaa myötäilevästi halusimme pitää posterimme visuaalisesti yksinkertaisena. Vihreät nuolet Tuomiokirkon kanssa symboloivat vihreää kehitystä eteenpäin Turussa.

Tulevaisuuden liikenne hyödyntää meitä kaikkia. Sähköautot ovat tulleet katukuvaan jäädäkseen. Tiimimme tehtävä oli selvittää raskaskaluston sähköakkujen vaihdon mahdollisuutta tein päällä, sekä sen taloudellisuutta. Raskas kalusto, kevyt liikenne.

Millainen olisi unelmiesi työympäristö tulevaisuudessa? Aiemmin Pöyry Oyj tunnetaan nykyään AFRY Finland Oy:nä, joka on päätoimialaltaan suunnittelu- ja konsultointiyhtiö. Toimeksiantonamme on suunnitella opiskelijoiden tulevaisuuden toimisto, joka on viihtyisä työympäristö. Tuloksemme liittyy Pajan 44 tekemiin kyselytutkimuksiin.

Tutkimme toimeksiantona AMK-opiskelijoiden motivaatiota SINCOE-hankkeen pohjalta. Projektin tavoitteena on tutkia COVID-19 aiheuttaman verkko-, hybridi-ja etäopiskeluun siirtymisen vaikutuksia opiskelijoiden motivaatioon. Tuotamme hankkeesta verkkokyselyn, jonka pohjalta raportoimme tuloksista.

Projektipajan 46 toimeksiantona on PUNC-projekti ja toimeksiantajana Turun ammattikorkeakoulu. PUNC tulee sanoista Professional Uncertainty competence ja sen tavoitteena on tutkia epävarmuutta ja löytää keinoja käsitellä epävarmuutta positiivisella, luovalla ja tuottavalla tavalla. PUNC-projekti on olemassa opiskelijoita varten ja sen yhtenä tuotoksena on itslearningiin rakennettu kurssi. Meidän projektipajamme tehtävänä on tuoda opiskelijoiden kokemuksia näkyväksi ja kerätä palautetta ammattikorkeakouluopiskelijoilta.

Toimimme projektipajojen viestintä ja markkinointi vastaavana •Me julkaisemme muiden pajojen luonnoksia ja esityksiä Instagramiin ja info televisiolle •Olemme tehneet projekteille julkaisuohjeet, joiden mukaan materiaali tuli lähettää meille. Tämän jälkeen julkaisemme materiaalit projektimme some-kanavassa•Käymme lävitse muiden pajojen luonnoksetennen niiden julkaisua, jotta ne olisivat sopivia julkaistavaksi ja TurkuAMK standardien mukaisia •Meillä on myös mahdollisuus lainata koulun tarjoamia laitteita ja apuvälineitä muille pajoille heidän julkaisujen tekemiseksija avuksi(mikrofoneja, puhelin telineitä, valoja jne.)

Hyvä kuulija, Kaipaatko apua lukemiseen? Anna meidän kertoa sinulle selkokirjallisuudesta. Selkokirjallisuus on kirjallisuuden muoto, joka on suunniteltu erityisesti niille, jotka tarvitsevat helppolukuista ja ymmärrettävää tekstiä. Selkokirjallisuus avaa ovia lukutaidon edistämiseen ja tarjoaa mahdollisuuden monille ihmiselle kirjallisuudesta nauttimiseen. Selkokirjat eivät ole vain lastenkirjoja, vaan niitä löytyy monista genreistä aina kertomakirjallisuudesta tietokirjoihin. Tämä aihe on tärkeä, sillä se edistää lukutaitoa, tukee oppimista ja mahdollistaa kaikille mahdollisuuden päästä osalliseksi kirjallisuutta. Selkokirjallisuus ei ole vain yksinkertaista tekstiä, vaan se mahdollistaa lukemisen niille, jotka tarvitsevat tukea. Se on yhdenvertaista ja osoittaa, että jokaisella on oikeus nauttia tarinoista ja tiedosta. Joten, kun seuraavan kerran mietit, miten voimme tehdä kirjallisuudesta saavutettavaa ja rikasta monille, muistakaa selkokirjallisuus.

Projektimme tavoitteena on kasvattaa ja vakiinnuttaa TPS Naisten ottelutapahtumien katsoja- ja myyntimäärää. Haluamme luoda onnistuneen, positiivisella ilmapiirillä vuoratun tapahtuman, joka houkuttelee katsojia jatkossakin paikalle.

Projektipajamme Siili50 sai toimeksiannon TPS-naisilta – toimeksiantonamme on osallistua naisten joukkueen jääkiekkopeliin, ja luoda siitä tapahtuma mihin saisimme paljon yleisöä ja saisimme heidät innostumaan naisten jääkiekosta. Naisten peleissä ei tällä hetkellä käy paljoa yleisöä ja sen vuoksi tavoitteenamme onkin saada myös pitkäaikaisia kannattajia joukkoon. Tässä lapsiperheille suunnatussa ainutlaatuisessa tapahtumassa on paljon lapsille sopivaa pikkujouluteemaista tekemistä. Tapahtumasta kiinnostuneena voit helposti lukea QR-koodin ja ostaa lipun tapahtumaamme. Tapahtumasta tulee ikimuistoinen, tätä et halua missata!

Projektipaja ryhmän 51 tavoitteena oli innostaa ja valistaa Turun AMK:n opiskelijoita yrittäjyyden mahdollisuuksista sekä kannustaa heitä hyödyntämään Business Clubin tarjoamia resursseja, palveluita ja verkostoja. Samalla tarkoituksena oli löytää opiskelijoiden joukosta uusia yritysagentteja.

Projektipaja 52 tehtävänä on järjestää 29.11. esittämiskoulutustilaisuusGSEA:n(Global Student EntrepreneurAwards) Suomen osakilpailua varten.Hankimme sponsoreita ja yhteistyökumppaneita tähän opiskelijayrittäjille suunnattuun kilpailuun, johon pitchauskoulutus erityisesti valmentaa. Pitchaustilaisuuteenon kuitenkin tervetulleita kaikki yrittäjyydestä ja esiintymisestä kiinnostuneet. Päätapahtuma GSEA:n Suomen osakilpailujärjestetään 31.1.2024.

Oletko kuullut Paheiden Turku -kierroksesta? Entä ovatko Turun nähtävyydet sinulle vielä tuntemattomia? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu ongelmaasi!Magni Mundi tarjoaa vastuullisia elämyksiä Turun alueella. Kävelykierrokset johdattavat sinut kaupungin salaisuuksiin unohtamatta sen upeita nähtävyyksiä. Tarkoituksena on, että jokainen voi nauttia Turun kulttuurista, joten tarjolla on myös esteettömiä vaihtoehtoja kierroksilla. Jos et vielä ole kuullut Paheiden Turku -kierroksesta tai et tunne Turun nähtävyyksiä, huoli pois. Magni Mundi onsiisratkaisusi, ja sinut kutsutaan mukaan unohtumattomalle kierrokselle Turun historiaan ja nähtävyyksiin.Tule elämysmatkalle kokemaan Turku!

Natural Emotions on suomalainen hyvinvointialan yritys, jonka liiketoiminta perustuu ihmisten henkisen ja fyysisen terveyden edesauttamiseen luonnollisin keinoin. Yrityksen toimeksiannosta meidän, projektipaja 54:n tehtävänä on lisätä sosiaalisen median kautta nuorten tietoisuutta itsetietoisuudesta, tunteiden vaikutuksesta mieleen sekä kehopositiivisuudesta.

Moi, minä olen Otso Väisänen, pajasta 55. Kenellä teistä on ollut huonoja päiviä, masentaa tai on muuten onnetonta. Niin on kaikilla muillakin, vaikka se ei aina näy päälle päin. Yhdessä Natural Emotionsin kanssa, me lähdemme parantamaan nuorten ja lasten tietoisuutta omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista, ja miten nämä linkkautuu toisiinsa. Koska nykyään kaikki kulkee naama ruudussa, parhaaksi tavaksi saada nämä asiat saavuttamaan kohderyhmät ovatkin sosiaalinen media. Projektin aikana tulemme siis julkaisemaan nuorten hyvinvointiin liittyvää sisältöä Some-kanaville Mikäli siis tämä aihe kiinnostaa, ottakaa Natural Emotionsin somekanavat seurantaan. Niin pääsette näkemään, minkälaisia videota saamme aikaiseksi. Natural Emotions instagramissa @naturalemotionssuomi.

Magni Mundion kaupunkikierroksia järjestävä yritys. Projektipaja56 toimeksiantona oli luoda toimiva markkinointikampanja, sekä luoda uusia ideoita näkyvyyden nostamiseksi etenkin nuorten keskuudessa. Posterissamme tulee esiin yrityksen suosima tyylisuuntaus, nettisivut ja sosiaaliset mediat. Posterimme tarkoitus on herättää mielenkiintoa mahdollisille uusille asiakkaille.

Kiinnostaisiko sinuakin lähteä mielenkiintoiselle ja kokemusrikkaalle opintomatkalle toiseen maahan? Meidän projektipajamme päätehtävä on esitellä ja lisätä tietoisuutta Turku AMK:n liike- ja tuotantotalouden opiskelijoille tarjolla olevista kaksoistutkintomahdollisuuksista Ranskassa, Espanjassa, Saksassa sekä Japanissa sijaitsevissa korkeakouluissa. Tuotamme aiheesta mm. esittelyvideon ja powerpoint-esityksen. Posterissamme esiintyy opiskelija-Seppo, jolla on palava halu suorittaa kaksoistutkinto ulkomailla, mutta hän tarvitsee lisää tietoa saatavilla olevista koulutuksista ja mahdollisuuksista. Jos kiinnostuit, löydät lisää tietoa muidenkin alojen tutkintojen ohella TurkuAMK:n nettisivuilta!

Projektissa järjestämme TPS naisille yhden ottelutapahtuman. Tapahtumanjärjestämisen ohessa hoidamme myös ottelun markkinoinnin. Pelitilaisuudessa vastaammelisäksibuffetin pitämisestä ja erilaistenoheistoimien järjestämisestä.

Tehtävänämme on luoda video, sekä esitys, jossa kerrotaan Turun ammattikorkeakoulun LISS 24-projektista. Lyhenne tulee sanoista “Learn”, “Innovate”, “Sell” ja “Succeed.”Projekti on kansainvälinen, jasiihen osallistuu Suomen lisäksi monia korkeakouluja Espanjasta, Itävallasta, Ruotsista, Armeniasta ja Georgiasta.Projektipajaamme myös kuuluu osallistuminen Customer behaviour-testilaboratorioonja sen esittely.

Projektipajamme aiheena on vaihtoon lähtö sekä vaihto-opiskelijoiden arki Turun AMK:ssa. Projekti toteutetaan järjestämällä kaksi pop-up pistettä sekä videoklippejä liittyen vaihto-opiskelijoiden arkeen Turussa. Posterissa olevat maiden liput valikoituivat mahdollisten vaihtomaiden perusteella.

Projektipaja 62:n tehtävänä oli suunnitella Lesson Learned -tilaisuus Elomaticille ja kokeilla sitä käytännössä. Lessons Learned -tilaisuus on järjestelmällinen tapa pohtia ja käydä läpi projektin kulkua sekä onnistumista. Tilaisuus järjestetään projektin loppumisen jälkeen. Lesson Learned-tilaisuuden tavoitteena on oppia menneestä ja hyödyntää tulevissa projekteissa saatuja kokemuksia. Pääajatuksena on tiedostaa menneen projektin syitä ja seurauksia sekä vahvuuksia ja kehityskohteita. Parhaimmillaan projektista opitut asiat voivat muodostua koko organisaation voimavaraksi.

Eikö projektit onnistu? Onko yhteistyö hakusessa? Mistä tähän löytyisi ratkaisu? Pajamme toimeksianto tuli monialaiselta suunnittelutoimistolta nimeltä Elomatic, sen aiheena oli suunnitella Lessons Learned tilaisuus ratkaisemaan juuri näitä kyseisiä ongelmia. Tavoitteena oli luoda tilaisuudesta toimiva kokonaisuus, jossa kaikki projektiin osallistuneet tahot saavat äänensä kuuluviin korostaakseen projektissa onnistuneita kohtia sekä niitä asioita, jotka olisi voitu hoitaa paremmin. Tämä helpottaa tulevia projekteja ja auttaa tekemään lopputuloksesta vielä entistäkin onnistuneemman!

Projektiryhmämme työskentelee Valmet Automotiven kanssa, joka on kansainvälinen ja merkittävä yritys. Toteutamme heille pitkä tähtäimen projektin koskien sosiaalista mediaa. He viestivät sosiaalisen median kanavillaan ilmastoteemaisista aiheista, kuten hiilineutraalisuudestaja kestävästäkehityksestä. Euroopan komissio on julkaissut uuden lakiehdotuksen koskien viherpesua, jonka myötä myös Valmet Automotive haluaa olla tarkempi sosiaalisen median julkaisuistaan. Meidän laatimamme ohjekirjan avulla Valmet Automotive haluaa varmistaa, että yrityksen ulkoinen viestintä on EU:n uuden lakiehdotuksen mukaista ja samalla ilmastoteemaiset julkaisut saisivat enemmän näkyvyyttä.

Projektipaja 65 sai Turun ammattikorkeakoululta toimeksiannon tehdä liiketalouden koulutus tunnetummaksi. Teemme esittelyvideon ja muuta materiaalia ja käymme esittelemässä toisen asteen oppilaitoksissa tradenomikoulutusta. Lisäksi järjestämme kampuskierroksen, jossa kerromme tradenomiopiskelusta ja esittelemme Kupittaan kampuksen tiloja. Tarkoituksena on herättää kiinnostusta liiketaloutta kohtaan ja kertoa muun muassa tulevan tradenomin työllistymismahdollisuuksista sekä siitä, millaista liiketalouden opiskelu meillä Turun AMK:ssa on.

Projektipajaryhmän 66 toimeksiantona on esitellä toisen asteen opiskelijoille Turun ammattikorkeakoulua. Järjestämme opiskelijoille tutustumiskierroksia kouluumme, jotta he näkevät ammattikorkeakoulua ja kuulevat nykyisiltä amk-opiskelijoilta, millaista opiskelu korkeakoulussa oikeasti on. Projektipajan toimeksianto on syntynyt, kun havaittiin, että tällaisia esittelyjä kaivataan toisen asteen opiskelijoiden keskuudessa. Esittelymme on rajattu tekniikan aloihin ja liiketalouteen.

Projektimme toimeksianto on Innovaatiomessut, jotka järjestetään perinteisesti joka vuosi syyslukukauden lopulla. Messuilla opiskelijat tuovat näytille omia liikeideoitaan ja liiketoimintasuunnitelmiaan. Tarkoituksena on tarjota heille alusta esitellä, markkinoida ja testata näitä ideoita ja samalla kerätä arvokasta palautetta ja kehitysideoita messuvierailta. Olemme suunnitelleet monipuolisen ohjelman, joka sisältää liiketoimintaesittelyt ja markkinointikampanjat sekä mahdollisuuden osallistua arpajaisiin ja nauttia ilmaisesta kahvitarjoilusta.

Projektipaja 68 kokoaa 100 opiskelijaa kokeilemaan Marked-applikaatiota, pyrkien varmistamaan, että he ymmärtävät sen tarkoituksen ja motivoituvat käyttämään sitä syksyn aikana. Marked-applikaatio keskittyy vahvistamaan käyttäjien itsetuntemusta, sosioemotionaalisia taitoja ja aktiivista toimijuutta omien tunteiden ja elämänkokemuksen kautta. Kokeilijoiden kokemukset kerätään haastattelujen ja Forms-lomakkeiden avulla, ja niiden pohjalta luodaan kehittämissuunnitelma, joka sisältää nuorille suunnattua markkinointia, oheistoimintaa ja parannusehdotuksia applikaatiolle.

Onko sinulla kiertotalous hallussa? Kiertotalouden tarkoituksena on pitää maapallomme resurssit kestävinä. Toimeksiantajamme Juniori AMK tarjoaa viidesluokkalaisille mahdollisuuden kurkistaa korkeakoulun arkeen ja oppia opiskelijoilta. Meidän projektimme tavoitteena on innostaa viidesluokkalaisia AMK opiskeluun esittelemällä erilaisia aloja kiertotalouteen liittyen. Järjestämme tapahtuman, jossa lapset pääsevät kiertämään opettavaisia ja innostavia rasteja.  

Turun ammattikorkeakoulun projektipaja ryhmä 70 pitää JuniorAMK tapahtuman viides luokkalaisille. Tapahtuman teemana toimii kiertotalous ja tapahtuma pidetään 15.11.2023. Tapahtuma sisältää pienen esittelyn AMK:sta, neljä erilaista toiminnallista rastia ja tapahtuma huipentuu pieneen tietokilpailuun. Tapahtuman tarkoituksena on innostaa ja informoida lapsia AMK toiminnasta ja oppimahdollisuuksista, sekä perehdyttää kiertotaloudesta.

Projektimme ideana on esitellä sekä herättää nuorten kiinnostus ”tekniikan ihmemaahan”, tuohon taianomaiseen tekniikan alojen kirjoon, joka jää monilta huomaamatta ja josta tietoisuus on todellisuutta suppeampi. Posterissamme tekniikan alan työntekijä naulaa tauluja ihmemaan seinille osoittaakseen muutamia esimerkkejä siitä, mitä tämä ala ja oman projektimme rastit pitävät sisällään. Valitsimme aiheet projektiryhmämme jäsenten opiskelualoista, joista rasteihin valikoitui muun muassa rakennustekniikka. Muistutettakoon kuitenkin vielä, että tämä on vain pieni osa ihmemaata – tekniikan ihmeet eivät mahdu yksiin raameihin.

Projektipajamme tavoitteena on tutustuttaa viidesluokkalaiset ammattikorkeakouluumme ja antaa heille pieni kurkkaus tekniikan alojen maailmaan. Tutustumispäivän aikana lapset pääsevät kiertämään erilaisia rasteja, joissa kokeillaan esimerkiksi lämpökameraa ja aurinkovoimalla toimivia pikkuautoja. Lisäksi kierrämme kampusta suunnistuksen merkeissä. Posterissamme toimme esille rastiemme sisältöä ja halusimme sen visuaalisesti vetoavan kohderyhmäämme.

Meidän projektimme tarkoituksena on järjestää viidesluokkalaisille hauska ja ikimuistoinen päivä Turun ammattikorkeakoululla. Oppilaat pääsevät oppimaan automaatiotekniikasta hauskojen rastitehtävien kautta. Olemme suunnitelleet 5 eri rastia, joissa oppilaat pääsevät tutustumaan automaatiotekniikan lisäksi esimerkiksi rakennus- ja autoalaan.

Projektipajan 74 toimeksiantona on tuoda yhteen turun alueen korkeakoulujen laboratoriot ja laitteet. Miksi ostaa monta samaa laitetta isoilla rahoilla, kun voisimme jakaa ne muiden kanssa ja säästää suuria summia. Kuvasimme informatiivisen videon Åbo akademin, turun yliopiston ja turun amk:n laboratorioista ja niiden laitteista aiheesta kiinnostuneille. Videolla mahdollistimme suuremman saatavuuden muillekkin korkeakoulujen opettajille. Järjestimme kyselyn, jonka tuloksilla kartoitamme ongelmia ja aukkoja yhteistyössä.

Projektipaja 75 sai tehtäväkseen saattaa asiantuntijat ja yritykset yhteen. Toimeksiantona on kartoittaa aloja, sekä etsiä yrityksiä, jotka voisivat olla kiinnostuneita hyödyntämään lisäävää valmistusta toiminnassaan. Saatamme myös lisäävän valmistuksen yrityksien tietouteen, joka saattaa olla yritykselle oiva ratkaisu moneenkin asiaan.

Projektipaja 76 aiheena oli opettaa ja edistää 5-luokkalaisten tietämystä ammattikorkeakoulusta. Ryhmämme suunnitteli juniori AMK päivän, jossa nuoret tulevat koululle tutustumaan eri opiskeltaviin aloihin ja koulun käytäntöihin. Ohjelmassa on erilaisia rasteja, jotka pohjautuvat eri aloihin ja antavat niihin avaran käsityksen eri opiskeluvaihtoehdoista!

Hei, olen Simo Tuominen meidän ryhmämme posterivastaava yhdessä Elias Ojalan kanssa. Tässä on meidän tekemä posterimme. Posterissa tuodaan esiin mahdollisimman paljon koulumme eri aloja visuaalisesti. Pajamme toimeksianto oli esitellä 5.-luokkalaisille koulumme aloja tehtävä rastien avulla, joten posterimme tarkoitus on herättää ihmisten kiinnostus aloja kohtaan, ja saada positiivinen mielikuva niistä. Posterissa keskeisessä osassa on iloinen työmies, jonka yläpuolella leijailee hohtavia alojemme tavaroita/asioita, koodikieli taustana. Tavaroiden kautta selkeytyy hyvin,kuinka monipuolisesti Turun AMK:ssa pystyy suuntautumaan oman mielenkiinnon mukaan mihin haluaa!

Meidän projektimme tarkoituksena on järjestää 5-luokkaisille opettavainen rastipäivä, jossa he pääsevät tutustumaan ammattikorkeakoulun eri aloihin. Rasteillamme 5-luokkalaiset pääsevät tutustumaan aloihin muun muassa tutkimalla ja tutustumalla auton tekniikkaan, suunnittelemalla tuotteille mainoksia ja rakentamalla torneja. Posterimme kuvastaa neljää eri ammattikorkeakoulun alaa, jotka sisältyvät rastikierroksellemme: Liiketalous, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka, ajoneuvo- ja kuljetustekniikka sekä lämpö- ja virtaustekniikka.

Hei, Olemme Projektipaja 79. Toimeksiantajamme Junior AMK, on antanut meille ainutlaatuisen mahdollisuuden järjestää 5. luokkalaisille tapahtuman, jossa he pääsevät tutustumaan kouluumme ja täällä oleviin eri aloihin. Tapahtuma järjestetään 1. marraskuuta klo 10.30. Tuomme nuoria yhteen oppimalla ja pitämällä hauskaa eri rasteillamme. Tapahtumassa osallistujat lähtevät kiertämään eri rasteja, joista jokainen on suunniteltu herättämään uteliaisuutta ja luovuutta. Olemme tehneet neljä kiinnostavaa toiminnallista rastia. -Myyntirasti, jossa lapset voivat kehittää yrittäjätaitojaan -Kierrätysrasti, joka edistää ympäristötietoisuutta ja kestävyyttä -Rakennusrasti, joka kannustaa tiimityöhön ja ongelmanratkaisuun rakennustoiminnan kautta -Autolaboratorio rasti, jossa nuoret innovaattorit voivat sukeltaa automaation ja teknologian maailmaan. Posterissa olemme korostaneet näitä monipuolisia rasteja, jotka esittelevät eri aloja Turun AMK:ssa.

Projektipajamme tehtävänä on luoda hauska ja mielenkiintoinen päivä 5-luokkalaisille. Tavoitteenamme on esitellä heille Turun AMK:n eri opiskelualoja ja tiloja. Pidämme heille rastikierroksen joka koostuu labroista ja hauskoista aktiviteeteistä, jotka haastavat ja viihdyttävät lapsia.

Our given task was ”negotitation in the business world”. Thank you for the opportunity to speak before this esteemed gathering. It's an honor to discuss the significance of effective negotiation in the world of business. Negotiation is an art, a science, and a crucial skill in today's dynamic and competitive business environment. Whether you are a seasoned professional or just starting your career, the ability to negotiate is essential. By showing you guys this poster we hope to visualise it to you all today!

Our main goal is to introduce you to the study life at TUAS where the study-life feels alive. With a fifth of the population of Turku during the academic year being students, this infusion of energy and motivation is the flare that makes the city shine.

The task of our project NEWSTEP is to work with Nepal institutes to create innovative solutions for a brighter future both locally and globally. Nepal Way to a Sustainable Transformational Educational Program is abbreviated to NEWSTEP which is a needed initiative to modernize Nepalese education providers’ pedagogical structures, practices, and competences towards online learning. Along with the collaboration of most Nepalese Universities and TUAS, the improvements in the quality of online education will have a direct impact for the future of Nepal.

We are Project hatchery 84. We are creating a guide about climate communications for our client Valmet Automotive. The aim of the project is to get familiar with regulations and good practices when communicating about climate work and carbon neutrality. With that knowledge we are forming our guide that helps to avoid greenwashing and making false claims.

In project hatchery 85 we had a really ICT-engineering heavy group and decided to make of best of the hand we were dealt with. The poster simply put describes the day we are aiming to presentand the mood we are trying to set upfor the pupils. Showingthem that ICT engineering and in a larger extent TurkuAMK can be andis a viable choice for studies and canbe very rewarding should they choose us.

We are Project Hatchery 86 and our project is to raise awareness of uncertainties among international students at TUAS. Each of us feels uncertain about certain things, with the help of our project we understand the matter better and strive to find solutions to it. We are interviewing international students from TUAS and gathering up some materials for future use.

Welcome to Project Hatchery 87, where our mission is to promote cultural interaction and create memorable experiences for international students. Our project, also known as"Get Finternational," revolves around introducing Finnish culture and thedelectable flavors of local cuisine to exchange students. As part of Get Finternational, we are thrilled to announcetwo exciting events that promise to be educational and entertaining for all participants: "Snack Day in Ruissalo" and "Small Christmas". Through this initiative, we aim to offer a glimpse into the vibrant tapestry of Finland, encompassing its natural beauty, culinary delights, and valuable insights that define this enchanting Nordic nation. So come along for the ride as we embark on a gastronomic and cultural excursion through "Get Finternational."

We are Project Hatchery 89 and our goal for the project was to make a virtual tour of our school’s electronics lab using the virtual environment ThingLink. The most important aim of the project was to make the start of electronics studies easier for new students. For example, students that miss the first lecture of the course can benefit from our project.

Advantages of studying engineering at Turku UAS. What is good to know before starting. The consist of curriculum in ICT. The assessment system in courses. The ways you can contact with us!

Turku AMK warmly welcomes new-coming international students to a vibrant and supportive community. Don't be worry about taking new challenges, new experience in Finland. Project hatchery 91 provides all tailored guidance and information for your integration, academic success, work placement. We are always here for your thrilling journey where your future begins!

Our project was to create a guide for incoming new international students. In the guide we gathered important information that is essential to know before moving and settling in to Finland, aimed to make things smoother for new international students. We represented this initiative as a roadmap where each mark on the map represents a part of the topic that we give more information about.